میزان تولیدات صنعت سخت‌افزار و تلفن همراه متناسب با نیاز کشور نیست

میزان تولیدات صنعت سخت‌افزار و تلفن همراه متناسب با نیاز کشور نیست

سردبیر سوژه فارس من می‌گوید: با وجود بازار مصرف بزرگ تجهیزات سخت‌افزاری در کشور، اغلب دستگاه‌ها و قطعات حتی فلش مموری و موس وارداتی هستند و تولیدات ایرانی در این زمینه انگشت شمار است.

فارس من| میزان تولیدات صنعت سخت‌افزار و تلفن همراه متناسب با نیاز کشور نیست

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه درخواست کرده اند که تولید بومی تجهیزات سخت‌افزاری و تلفن همراه افزایش یابد.

سردبیر این سوژه به خبرنگار فارس، گفت: امروز ابزارهای مربوط به ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد استفاده اغلب شهروندان است و بازار خوبی در این زمینه برای تولید وجود دارد و به تبع زمینه اشتغال زایی مناسبی را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: گوشی تلفن همراه وسیله مورد استفاده اغلب شهروندان است و بخش بیشتری از شهروندان هم از دستگاه های سخت‌افزاری مربوط به کامپیوتر و اینترنت استفاده می کنند.

سردبیر این سوژه گفت: اما با وجود بازار مصرف خوب در کشور در این زمینه، اغلب دستگاه ها و قطعات ساخت کشورهای دیگر است و وارداتی است و تولیدات ایرانی در این زمینه انگشت شمار هستند. علاوه بر این، در بررسی های بیشتر هم مشخص می شود که بخش از تولیدات ایرانی با عنوان ایرانی و در کشور دیگری تولید شده است.

وی اضافه کرد: بنابراین می توان گفت که حجم و میزان تولیدات بومی در صنعت سخت‌افزار و تلفن همراه متناسب با تقاضا و نیاز بازار کشور نیست.

وی گفت: امروز کوچک ترین ابزار مثل فلش مموری، موس، کیبورد، کابل و آداپتور از خارج از کشور وارد می شود. آیا نیاز نیست تغییری در این رویه ایجاد شود؟

*هدف گذاری برای تولید گوشی ایرانی در دستور کار است

اما در زمینه تولید گوشی تلفن همراه هدف گذاری هایی انجام شده است. از جمله اینکه در فروردین ماه سال 1400 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای «طرح جامع حمایت از توسعه زیست بوم همراه، توسعه بازار و فناوری تولید گوشی‌های هوشمند داخلی» فراخوان داد.

به این ترتیب حمایت از تولید گوشی همراه هوشمند و تبلت، از طریق تامین زیرساخت‌های تولید تامین فضای تولید، تست و ارزیابی محصولات و اعطای تسهیلات کم بهره و یارانه سود برای سرمایه گذاری ثابت، سرمایه در گردش، تحقیق و توسعه و صادرات محصولات در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت.

حمایت‌ها در قالب قرارداد‌ها و تعهدات رسمی بین تولیدکنندگان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید