عملکرد عالی فناوری گرافیکی XeSS 1.3 اینتل در مقابل DLSS و FSR رقیب 

عملکرد عالی فناوری گرافیکی XeSS 1.3 اینتل در مقابل DLSS و FSR رقیب

اخیراً نسخه جدید فناوری اپ اسکیلینگ XeSS 1.3 اینتل در بازی Horizon Forbidden West با تکنولوژی‌های DLSS انویدیا و FSR ای ام دی مقایسه شده و عملکرد بسیار خوبی را ثبت کرده است. در ادامه به بررسی این مقایسه با جزئیات بیشتر می‌پردازیم.

به گزارش وب‌سایت Wccftech، فناوری ارتقاء مقیاس XeSS 1.3 اینتل که اخیراً منتشر شده است، در برابر FSR و DLSS عملکرد تحسین برانگیزی به نمایش گذاشته است.

اینتل در طی مراسم معرفی خود فاش کرد که فناوری XeSS 1.3 برای بازسازی تصویر با جزئیات بیشتر، Anti-aliasing بهتر، Ghosting کمتر و افزایش پایداری زمانی بهینه‌سازی شده است. اینطور که به نظر می‌رسد تمام بهبودهایی که اینتل ذکر کرده است در فناوری جدید حضور دارد و مقایسه‌ای که کانال یوتیوب S2Games Bench منتشر کرده است، این حقیقت را تایید می‌کند.

برای مقایسه، تکنولوژی آپ اسکیلینگ XeSS 1.3 در برابر فناوری‌های XeSS 1.2 (نسخه قبلی خود)، DLSS 3.7 و FSR 2.2 آزمایش شد. تمام حالت‌های XeSS 1.2 از مدل DP4a استفاده می‌کردند که می‌توان آن را در همه پردازنده‌های گرافیکی (Intel/NVIDIA/AMD) استفاده کرد، در حالی که مدل XMX فقط با پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc با شتاب‌دهنده سخت‌افزاری XMX قابل بهره‌برداری است. حالت XMX کیفیت تصویر بهتر و همچنین عملکرد بالاتری را نسبت به DP4a ارائه می‌دهد.

برای آزمایش تمامی فناوری های ارتقاء مقیاس، از کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3070 استفاده شده است. در همان ابتدا، فناوری XeSS 1.3 در وضوح حرکت اجسام و گوستینگ کمتر عملکرد بسیار بهتری نسبت به XeSS 1.2 ارائه می‌دهد.

فناوری xess 1.3 اینتل

در مرحله بعد، مقایسه بین XeSS و FSR و DLSS را داریم. در اینجا، حالت XeSS Ultra Quality (DP4a) به خوبی در مقابل رقبا قرار می‌گیرد و وضوح تصویر بهتری را در مقابل FSR و DLSS ارائه می‌دهد. فناوری FSR ای ام دی تصویر را بیش از حد شارپ می‌کند که ممکن است در نظر برخی خوب باشد، اما در تصاویر Aliasing به وضوح قابل مشاده است و تصویر زیر هم گویای این واقعیت است.

 مقایسه xess با dlss

هنگامی که کاراکتر بازی (Alloy) در حال حرکت است، شما می‌توانید مسیرهای Ghosting را به صورت ردی که از حرکت او به جای می‌ماند مشاهده کنید. علاوه بر این، آب برکه در DLSS و XeSS بسیار صاف به نظر می‌رسد اما در حالت FSR یک اثر درخشان بسیار آزاردهنده بر روی صفحه نمایش ایجاد می‌شود.

مقایسه xess با Fsr

بنابراین به نظر می‌رسد که اینتل پیشرفت چشمگیری را نسبت به نسخه قبلی خود ایجاد کرده است و اکنون فناوری آپ اسکیلینگ XeSS (حداقل در بازی Horizon Forbidden West) با تکنولوژی‌های FSR و DLSS قابل مقایسه است. در حال حاضر می‌توانید از XeSS 1.3 در بازی‌هایی که قبلاً از XeSS 1.2 یا نسخه‌های قدیمی‌تر این فناوری پشتیبانی می‌کنند، با جایگزین کردن فایل‌های «libxess» استفاده کنید. می‌توانید فایل‌های جدید XeSS 1.3 را در GitHub اینجا پیدا کنید.

یکی از چیزهای مهم که در حال حاضر از Intel XeSS غایب است، پشتیبانی از Frame Generation است، اما این قابلیت نیز در حال توسعه است و در آیندهای نزدیک به فناوری XeSS اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید