تسلا مهارت‌ها و قابلیت‌های ربات انسان نمای اپتیموس را به نمایش گذاشت

تسلا به تازگی یک ویدئو از پیشرفت‌های ربات انسان‌نمای اپتیموس را در رسانه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته شده است. در این ویدئو برای نمایش سطح پیشرفت سیستم عصبی این ربات، نحوه حفظ تعادل و همچنین جمع‌آوری اشیا بدون کمک انسان را می‌توان مشاهده کرد.

شرکت خودروسازی تسلا (Tesla) با ساخت و عرضه خودروهای الکتریکی سطح بالا به شهرت رسید، با این وجود مدیرعامل این شرکت یعنی ایلان ماسک (Elon Musk) از همان ابتدا برنامه‌های بلندپروازانه دیگری در ذهن داشت که فراتر از فعالیت‌های یک شرکت تولید خودروی الکتریکی بودند.

به گزارش interestingengineering، این شرکت اکنون در حوزه‌های مختلف از جمله رمزارزها، هوش مصنوعی و رباتیک وارد شده و هر از گاهی اطلاعاتی در رابطه با گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های آن در فضای مجازی منتشر می‌شود.

یکی از دستاوردهای این شرکت که تا به امروز تنها شاهد انتشار تصاویر و ویدئوهای مربوط به پیشرفت آن بوده‌ایم، یک ربات انسان‌نما به نام اپتیموس (Optimus) است.

در جدیدترین ویدئوی به اشتراک گذاشته شده از این ربات انسان‌نما در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، شرکت خودروسازی تسلا قابلیت‌ها و عملکرد چشمگیر این ربات در پردازش اطلاعات محیطی و حفظ تعادل را به نمایش گذاشته است.

در این ویدئو همچنین نشان داده شده که تسلا اپتیموس از این پس می‌تواند بدون کمک انسان‌ها به صورت خودکار اشیای اطراف خود را مرتب کند.

نمایش قابلیت‌های ربات انسان‌نمای اپتیموس

به گفته محققان تسلا، شبکه عصبی این ربات جدید به صورت End To End آموزش دیده و باعث شده تا ربات آن‌ها بتواند کارهای جدید و مختلف را با دقت بسیار زیادی برعهده بگیرد. حفظ تعادل اپتیموس نیز به لطف پیشرفت‌های چشمگیر در این بخش محقق شده است.

ربات انسان‌نمای اپتیموس در سال ۲۰۲۱ توسط ایلان ماسک رونمایی شد. گرچه در آن زمان تنها شاهد استفاده از لباس ربات توسط یک بازیگر بودیم، اما مدتی بعد مشخص شد که این پروژه به واقعیت تبدیل شده و مهندسان تسلا سخت در تلاش برای پیشرفت آن هستند.

نمایش قابلیت‌های ربات انسان‌نمای اپتیموس

این ربات با هدف انجام کارهایی که برای انسان خطرناک و دشوار هستند در دست توسعه قرار داشته و به زودی می‌تواند به تولید انبوه نیز برسد.

دیدگاهتان را بنویسید