خرید SSD سه دلاری؟/ اصلا فکرش را هم نکنید!

دشوار بتوان در برابر پیشنهاد خرید یک اس‌اس‌دی 128 گیگابایتی با تنها 3 دلار مقاومت دارد، اما چطور ممکن است یک SSD تا این اندازه ارزان باشد؟ پیشنهاد می‌کنیم نتایج این بررسی جالب را ببینید تا سرتان کلاه نرود.

امروزه SSD ها ارزان‌تر از هر زمان دیگری هستند و دیگر یک کالای گران قیمت محسوب نمی‌شوند. با این حال برخی SSD ها آن قدر ارزان هستند که می‌توانند هر کسی را وسوسه کنند.

نتیجه تست اس اس دی ارزان قیمت 3 دلاری

اخیراً رسانه StorageReview دست به کالبدشکافی و بررسی یک اس اس دی 128 گیگابایتی با برند Goldenfir زده است که در بازار ایران هم یافت می‌شود. در حالی که احتمالاً شما هم انتظار داشتید داخل چنین SSD ارزان قیمتی یک کارت حافظه قرار داشته باشد یا حتی با ظرفیت غیر واقعی روبرو باشیم، ظرفیت آن واقعی است.

SSD ارزان چینی

کالبدشکافی اس اس دی 2.5 اینچی Goldenfir نشان داده واقعاً یک SSD با ظرفیت 128 گیگابایت است، با این حال شاهد به‌کارگیری یک کنترلر متفرقه و بسیار قدیمی با طول عمر بیش از 5 سال روبرو هستیم که بعید به نظر می‌رسد کارایی یا فناوری پیشرفته‌ای داشته باشد. کیفیت و دوام تراشه های حافظه هم بعید به نظر می رسد هیچ خوب باشد.

بنچمارک ها نشان می‌دهد با وجود اینکه ظرفیت این اس اس دی ارزان قیمت واقعی است، اما از عهده بار کاری خواندن و نوشتن تصادفی سنگین بر نمی‌آید و تأخیر آن به حدی بالا می‌رود که عملاً از کار می افتد.

جالب اینکه همین رسانه اس اس دی 128 گیگابایتی NVMe برند Goldenfir را هم آزمایش کرده که با نتایج مشابهی همراه بوده است.

SSD  چینی

جالب‌تر اینکه نتایج بنچمارک مشهور CrystalDiskMark کاملاً فریبنده است و این احتمال وجود دارد که بگویید نتایج به دست آمده برای یک اس اس دی 3 دلاری هیچ بد نیست. با این حال اگر تمام تکه‌های پازل را کنار هم بگذارید، خرید چنین SSD های ارزانی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

SSD ارزان

ممکن است با خودتان بگویید استفاده شما از SSD ناچیز است و چنین محصولات ارزان قیمتی مشکل ساز نمی‌شوند، با این حال هر لحظه امکان خراب شدن و از دست رفتن اطلاعاتتان یا دست کم بوت نشدن کامپیوتر وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید