اپل روی توسعه تگ‌ پوشیدنی برای پایش سلامت و حرکت کاربران کار می‌کند

اپل در سال ۲۰۲۱ از ایرتگ AirTags رونمایی کرد و حالا ظاهراً قصد دارد روی ارتقای این گجت کوچک و کاربردی کار کند. مستندات مربوط به پتنت ثبت‌شده این شرکت نشان می‌دهد که اپل برنامه‌هایی برای توسعه تگ پوشیدنی خود با هدف پایش سلامت و حرکت دارد.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد این ایرتگ جدید در دست نیست، اما اطلاعات منتشرشده در ثبت اختراع آن نشان می‌دهد که ظاهراً کاربران می‌توانند این تگ پوشیدنی را به لباس خود متصل کنند و میزان تحرک آن‌ها از طریق حسگرهای ردیاب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به‌نظر می‌رسد ایرتگ جدید کوپرتینویی‌ها به حسگرهایی مجهز خواهد بود که می‌تواند برخی عملکردها را مورد بررسی قرار دهد. برای مثال، ممکن است این ایرتگ حتی بتواند به‌عنوان یک ردیاب تناسب اندام مورد استفاده قرار گیرد.

ایرتگ

ایرتگ جدید اپل می‌تواند به‌عنوان ردیاب تناسب اندام به‌کار برده شود

زمانی که اپل ایرتگ خود را در سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد، از آن به‌عنوان گجتی برای ردیابی استفاده می‌شد. اما حالا این شرکت می‌خواهد کاربردهای جدیدی برای این محصول خود در نظر بگیرد.

برای مثال، ظاهراً این ایرتگ جدید شاید بتواند اطلاعات دقیق و جامعی از مؤلفه‌های مربوط به سلامت کاربر را پایش کند. این ردیاب ظاهراً می‌تواند میزان تحرک کاربر را نیز رصد کند و از آن می‌توان برای پایش سلامت کاربران استفاده کرد.

این گجت پوشیدنی احتمالاً با گوشی آیفون کاربر همگام‌سازی می‌شود و می‌تواند اطلاعات را به گوشی آیفون کاربر ارسال کند. داده‌ها توسط ایرتگ پایش می‌شود و داده‌های جمع‌آوری‌شده مورد ارزیابی و تجزیه‌و‌تحلیل قرار می‌گیرد.

تصاویر مربوط به مستندات این گجت پوشیدنی نمایی کلی از این ابزار را نشان می‌دهند. کاربران می‌توانند این گجت پوشیدنی را در قالب برچسب‌هایی به قسمت‌های مختلف بدن مانند مچ دست، بازو، انگشت، گردن، کمر، مچ پا یا سایر نواحی مناسب وصل کند. درنهایت این برچسب با دستگاه‌هایی اپل مانند آیفون، اپل واچ و آیپد ارتباط برقرار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید