اپل، آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس را با یک تغییر مهم مجدداً به بازار عرضه می‌کند!

ظاهراً اپل می‌خواهد پس از عرضه‌ی چهار گوشی سری آیفون ۱۵، دو آیفون دیگر را که قبلاً به بازار عرضه شده‌اند نیز به درگاه USB-C مجهز کند.

در فاصله‌ی تقریبا یک ماه به رونمایی آیفون ۱۵، تقریباً همه‌چیز را درباره‌ی گوشی‌های این خانواده می‌دانیم. شایعه‌های جدید می‌گویند اپل ۲۲ شهریور چهار مدل آیفون جدید رونمایی می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات خانواده‌ی آیفون ۱۵، جایگزینی درگاه قدیمی لایتنینگ با USB-C است.

یک افشاگر موفق شده است در کد منبع نسخه‌ی آزمایشی tvOS 17، اشاره‌هایی به چند مدل آیفونِ عرضه‌نشده که هیچ ارتباطی به خانواده‌ی آیفون ۱۵ ندارند پیدا کند. در واکنش به این موضوع، گمانه‌زنی‌ها شروع شد. بزرگ‌ترین فرضیه این است که اپل تصمیم گرفته برخی از آیفون‌های فعلی را به USB-C مجهز و دوباره در بازار عرضه کند.

درگاه آیفون ۱۳
امسال، سالِ خداحافظی با درگاه منسوخ و نامحبوب لایتنینگ است

هدف اصلی اپل از تغییر درگاه آیفون‌های فعلی، امکان فروش آن‌ها برای چند سال آینده خواهد بود. فراموش نکنید که آیفون ۱۵ قرار است دوران بریدگی نمایشگر (ناچ) را به پایان برساند؛ چون هر چهار گوشی این خانواده، داینامیک آیلند(حفره‌ی کپسولی) خواهند داشت. بدین ترتیب بعید نیست که اپل فعلاً فروش آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس را برای کسانی که به بریدگی نمایشگر علاقه دارند، ادامه دهد.

تغییر درگاه آیفون‌های فعلی و عرضه‌ی مجدد به بازار، اقدامی بی‌سابقه است؛ اما فراموش نکنید که سابقه نداشته اپل با فشار یک نهاد رگولاتوری(در این‌جا اروپا) مجبور به تغییر درگاه آیفون شود.

اگر اپل واقعاً تصمیم‌ به تغییر درگاه آیفون گرفته باشد، سؤال این است که کدام مورد از گوشی‌های فعلی مجدداً به بازار عرضه خواهند شد؟ برخی از تحلیلگران می‌گویند آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس گوشی‌هایی هستند که پس از سری آیفون ۱۵ به درگاه USB-C مجهز می‌شوند؛ اما ممکن است قرعه به نام آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی دربیاید.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دارید؟ به‌نظر شما اپل واقعا دست به چنین کاری می‌زند؟

دیدگاهتان را بنویسید