وعده متا، گوگل و OpenAI به کاخ سفید: توسعه مسئولانه هوش مصنوعی

کاخ سفید از هفت شرکت برتر هوش مصنوعی دعوت کرد تا وعده‌هایی را در جهت محافظت از کاربران ارائه کنند. شرکت‌های آمازون، Anthropic، گوگل، متا، Inflection، مایکروسافت و OpenAI با حضور در این جلسه با درخواست‌های کاخ سفید برای رسیدگی به بسیاری از خطرات ناشی از هوش مصنوعی مانند سرمایه‌گذاری روی امنیت سایبری و اطلاع‌رسانی درباره محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی موافقت کرده‌اند.

براساس گزارش ورج، این شرکت‌ها به‌صورت کاملاً داوطلبانه موافقت خود را اعلام کرده‌اند، بنابراین اگر به وعده‌های خود عمل نکنند در حال حاضر هیچ عواقبی وجود ندارد. همچنین انتظار نمی‌رود تا این تعهدات پس از روز جمعه اجرا شوند اما احتمالاً شرکت‌های فوراً برای اجرای آن‌ها آماده می‌شوند.

تلاش دولت بایدن برای کاهش خطرات هوش مصنوعی

همچنین یکی از مقامات کاخ سفید در تماسی با خبرنگاران اعلام کرده که دولت بایدن در حال حاضر روی یک دستور اجرایی کار می‌کند که در آن برخی خطرات هوش مصنوعی برطرف شده است. هرچند این مقام مسئول از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد، اما گفت که دستورات اجرایی ممکن است در سراسر آژانس‌ها و ادارات فدرال اجرا شود.

در چند ماه گذشته، دولت بایدن با مدیران فنی و رهبران کارگری و حقوق مدنی برای بحث درباره هوش مصنوعی دیدار کرده است. در ماه می، دولت آمریکا بودجه بیشتری برای شرکت‌های توسعه‌دهنده فناوری هوش مصنو‌عی اختصاص داد که 140 میلیون دلار ارزش دارد و به موجب آن هفت مرکز جدید برای تحقیق‌و‌توسعه در زمینه هوش مصنو‌عی ساخته خواهد شد. همچنین علاوه‌بر‌این، گوگل، مایکروسافت، انویدیا، OpenAI و شرکت‌های دیگر موافقت کرده‌اند که مدل‌های زبان بزرگ خود را در رویداد دف‌کان 31 که در ماه آگوست برگزار می‌شود مورد ارزیابی قرار دهند.

در چند وقت گذشته نیز گزارش‌هایی زیادی درباره نگرانی‌های مربوط به هوش مصنو‌عی منتشر شده است. ابتدا دبیرکل سازمان ملل گفته بود که هوش مصنوعی می‌تواند مرگبار و ویران‌کننده باشد و سپس اعلام شد که OpenAI با توجه به نگرانی‌های مربوط به نقض حریم خصوصی ظاهراً قابلیت‌های تصویری GPT-4 را عرضه نکرده است. دانشمندان دانشگاه استنفورد نیز در تحقیق خود نشان دادند که مدل جدید ChatGPT در پاسخ دادن به یک مسئله ریاضی ساده دقت بسیار کمی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید