اپل مجبور نیست iMessage را برای رقبای خود باز کند

اپل مجبور نیست iMessage را برای رقبای خود باز کند

اپل مجبور نیست iMessage را برای رقبای خود باز کند

تصمیم اخیر اتحادیه اروپا (EU) باعث ایجاد گفتگوهایی در مورد مقررات برنامه های پیام رسانی، به ویژه تمرکز بر iMessage اپل شده است. اتحادیه اروپا، پس از بررسی دقیق، به این نتیجه رسید که iMessage وضعیت “دروازه بان” را در حوزه ارتباطات دیجیتال اروپا ندارد.

این اصطلاح در مورد پلتفرم هایی به کار می رود که قدرت قابل توجهی در بازار را کنترل می کنند و بنابراین، تعهدات خاصی برای قابلیت همکاری با خدمات شخص ثالث دارند. جالب‌تر این است که کاربران تقریباً متقاعد شده بودند که اپل احتمالا iMessage را برای سیستم‌عامل‌های رقیب خود باز می‌کند، اما به نظر می‌رسد این اتفاق به این زودی‌ها رخ نخواهد داد.

اپل ابتدا iMessage را در این دسته شناسایی کرد، اما بعدها موضع آن را اصلاح کرد و نشان داد که استفاده از این برنامه در اروپا معیارهای چنین طبقه‌بندی را ندارد. تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد این موضوع، که شامل بینگ مایکروسافت نیز در میان دیگران بود، اکنون بسته شده و با استدلال اپل موافق است. این بدان معناست که iMessage مجبور نخواهد بود ارتباط بین پلتفرمی را با سایر سرویس‌های پیام‌رسان فعال کند.

جالب اینجاست که این تصمیم در بحبوحه اعلامیه اپل مبنی بر پشتیبانی از خدمات ارتباطی غنی (RCS) در iMessage تا اواخر سال 2024 گرفته شده است. RCS به عنوان تکامل بعدی در فناوری پیام رسانی تبلیغ می شود که نویدبخش ویژگی های پیشرفته تر از SMS و MMS سنتی است. گوگل یک مدافع قوی برای RCS بوده است و از اپل خواسته است که این استاندارد را برای تسهیل تجربه پیام رسانی روان تر در دستگاه های Android و iOS اتخاذ کند.

در حالی که حکم اتحادیه اروپا iMessage را از لقب دروازه بان مستثنی می کند، نفوذ اپل در بازار دیجیتال را نفی نمی کند، و همچنین بر نظارت مداوم بر خدمات پلتفرم گسترده تر اپل و مایکروسافت تأثیر نمی گذارد. اتحادیه اروپا هوشیاری خود را حفظ کرده و آماده ارزیابی مجدد در صورت تغییر قابل توجه پویایی بازار است.

در دیگر خبرها هدست واقعیت افزوده (AR) مورد انتظار اپل که با نام Vision Pro شناخته می شود، قرار است در ماه آوریل و با ضرب الاجل ماه می به بازار چین وارد شود، طبق گزارش های وال استریت نیوز و منابع نزدیک به این شرکت چنین خبری منتشر شد.

بیشتر بخوانید  اپل به زودی تغییرات جدیدی را در App store اعمال می کند

اپل مجبور نیست iMessage را برای رقبای خود باز کند

این منبع همچنین ادعا می کند که روند ثبت نام در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) در حال تکمیل شدن است که نشان دهنده دسترسی سریع این محصول خلاقانه AR در چین است. علاوه بر این نکات، تیم کوک، مدیر عامل اپل، هفته گذشته طی بازدید خود از فروشگاه اپل در نیویورک، بیانیه‌ای را بیان کرد و در پاسخ به سوالی در مورد تاریخ عرضه در چین، با عبارت «به زودی» پاسخ داد.

در مورد مشخصات، اپل ویژن پرو یک هدست پیشرفته است که ترکیبی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای محاسبات فضایی است. دارای دو نمایشگر میکرو OLED با وضوح بالا و دقت رنگ است. این دستگاه از چندین نرخ رفرش (90 هرتز، 96 هرتز، 100 هرتز) برای تصاویری روان پشتیبانی می کند. فناوری صوتی شامل Spatial Audio و یک آرایه شش میکروفون برای تجربه‌های صوتی فراگیر است و از فرمت‌های مختلف صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند.

گزینه های اتصال شامل Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.3 است، در حالی که سیستم عامل سفارشی، visionOS، برای تعاملات فضایی طراحی شده است و از لوازم جانبی ورودی مختلف پشتیبانی می‌کند. این دستگاه به طیف وسیعی از ویژگی‌های سخت‌افزاری مانند دوربین‌ها، حسگرهای ردیابی، دوربین‌های ردیابی چشم و LiDAR مجهز شده است که تجربه کاربر تعاملی را تضمین می‌کند. همچنین احراز هویت بیومتریک را از طریق Optic ID ارائه می دهد و از AirPlay پشتیبانی می کند.

در طول عرضه، اپل Vision Pro با یک مجموعه انحصاری از 600 برنامه که به طور خاص برای هدست جدید طراحی شده، از جمله اضافه شدن برنامه ChatGPT OpenAI ارائه می شود. با این حال، با برخی از چالش های امنیتی، از جمله خرابی سیستم ناشی از آسیب پذیری هسته مواجه شده است. علاوه بر این، دستگاه همچنان برای شارژ و اتصال به درگاه لایتنینگ متکی است، زیرا جزئیات مربوط به مشخصات بسته باتری ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید