مقاله فناوری

۲۰ شخصیت محبوب بازی تاج‌وتخت در شبکه‌های اجتماعی

شخصیت جان اسنو محبوب‌ترین شخصیت سریال بازی تاج‌وتخت در ۳۰ روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی است.

وقتی در سال ۲۰۱۱ بازی تاج‌وتخت به صحنۀ تلویزیون‌ها برگشت، شبکه‌های اجتماعی کاربران بسیار کمتری نسبت به زمان حال داشتند. در آن زمان‌ها برای بینندگان سریال بسیار سخت بود که بفهمند مردم دیگر نقاط دنیا در مورد یک شخصیت خاص یا سکانس به‌خصوص چه حسی دارند. اما هم‌زمان با ظهور موج سریال‌های کانال اچ بی او، شبکه‌های اجتماعی نیز رونق شگفت‌انگیزی را تجربه کردند و هر کسی می‌توانست در هر لحظه نظرات مردم اقصی نقاط جهان را بخواند.

با در نظر گرفتن اینکه بازی تاج‌وتخت واقعاً یک پدیده جهانی است، باید پذیرفت بسیاری از طرفداران حتی زمانی که در پخش سریال وقفه افتاده است، هنوز در مورد آن در رسانه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند.

اگرچه موضوعاتی که در رسانه‌های اجتماعی در مورد آن صحبت می‌شود را دقیقاً نمی‌توان مجزا  نمود اما موسسۀ داده‌کاوی تاک واکر(Talkwalker) اخیراً تحلیلی از داده‌های شبکه‌های اجتماعی در سطح بین‌الملل منتشر کرده که نشان می‌دهد از ۱۲ مارس تا ۱۲ آوریل سال جاری کدام یک از شخصیت‌های سریال بازی تاج‌وتخت در رسانه‌های اجتماعی بیشترین شهرت و محبوبیت را به خود اختصاص داده‌اند.

جان اسنو با نقش‌آفرینی هیت هارلینکتون با ۸۰,۴۳۲ منشن در راس این لیست قرار دارد و دنریس تارگرین، مادر اژدها با بازیِ امیلی کلارک با۳۷,۳۶۲  منشن پس از او در لیست جا خوش کرده است. آریا استارک در جای سوم قرار دارد زیرا مردم در یک ماه ۲۷,۱۹۲ بار از او در شبکه‌های اجتماعی یاد کرده‌اند و پس او تیریون لنیستر با هنرمندی پیتر دینکلیج با ۲۱,۰۴۱  منشن قرار دارد.

دیگر شخصیت ها را در لیست ذیل مشاهده می‌فرمایید؛

علاوه بر لیستی از برجسته‌ترین شخصیت‌های بازی تاج‌وتخت در رسانه‌های اجتماعی، موسسه تاک واکر همچنین ۱۰ هشتگ برتر در رسانه‌های اجتماعی در یک ماه اخیر را منتشر کرد و شگفت‌آور است که ۶ تا از ۱۰ هشتگ ترِند شده در کل جهان و بین تمام موضوعات موجود در دنیا، مربوط به بازی تاج‌وتخت است !!! این هشتگ‌ها عبارتند از: #GameofThrones, #ForTheThrone, #GoT, #GoTPremiereNYC, #GOTS8, #ACanHasNoName

چگونه بازی تاج‌وتخت از طریق رسانه‌های اجتماعی استراتژی تبلیغاتی موفق اعمال کرد

استراتژی بازاریابی بازی تاج‌وتخت مستلزم استفاده از رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است. هنگامی‌که اولین بار بازی تاج‌وتخت تولید شد، شبکه اچ بی او از طریق تمام رسانه‌های اجتماعیِ متعلق به خود آن را تبلیغ کرد و پس از آن، بازی تاج‌وتخت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب را ایجاد کرد.

با ایجاد چنین پدیده فرهنگی و محدود کردن آن(۱۰ قسمت در هر فصل)، بازی تاج‌وتخت تجربه‌ای را ایجاد کرد که هر قسمت از آن یک رویداد فرهنگی است. این “رویدادهای فرهنگی” به طور خاص، قسمت ابتدایی و پایانی هر فصل را می‌توان در رسانه‌های اجتماعی به روش‌های بسیار تعاملی به بازار عرضه کرد که این به نوبۀ خود به همۀ برندها و سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کند این کمپین را در خود ادغام کنند. این کمپین‌ها به صورت آنلاین و همچنین به صورت شخصی، مکالمه و مشارکت در بحث‌های مربوط به سریال را راه می‌اندازند.  یک مثال خوب شامل ادغام بازی تاج‌وتخت در سرویس اسپاتیفای است که در آن به کاربران بر اساس سلیقه‌های موسیقی و لیست‌های پخش آن‌ها، یکی از شخصیت های سریال اختصاص داده شد!

محتوا، شخصیت‌ها و دیگر عناصر بازی تاج‌وتخت به طور دائمی در جوک‌ها، کلیپ‌های شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از مواد دیگر ادغام می‌شود. این بازخوانی محتوا کمک می‌کند که حضور سریال که در حال حاضر هم در سطح دنیا قوی است باز هم بیشتر تقویت زیرا از طریق رسانه‌های اجتماعی دوستان و غیره به اشتراک گذاشته می‌شود. این تقریباً همان تبلیغات دهان به دهان است و به همین دلیل است که بسیار قدرتمند است. رسانه‌های اجتماعی ابزاری را به مخاطبان می‌دهد که بعداً به بهترین نحو برای تبلیغ و ایجاد اعتبار بسیار بیشتر برای سریال از آن، استفاده می‌شود.

منابع:

Medium

Geekspin

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا