مقاله فناوری

چگونه محتوای ویدئویی لایو بهتری در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنیم: ۱۰ نکته از حرفه‌ای‌ها

 آیا می‌خواهید محتوای ویدئویی لایو بهتری در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید؟ به دنبال راهنمایی و ابزار در این زمینه هستید؟

در این مقاله، ۱۰ کارشناس انتشار محتوای ویدئویی، تاکتیک‌ها و ابزارهایی را که برای ایجاد و انتشار محتوای ویدئویی لایو و محتوای ویدئویی موفق استفاده می‌کنند، را با شما به اشتراک ‌گذاشته‌اند. 

۱- ساده‌سازی جریان پخش مستقیم با نرم‌افزار Deck Elgato Stream

استفانی لیو(۱): یکی از ابزارهای پخش زنده مورد علاقه من Elgato Stream Deck است، یک سوئیچ ویدئویی که به اندازه یک بسته کارت بازی است و به پخش بهتر محتوای ویدئویی لایو کمک می‌کند.

قبل از استفاده از این ابزار، برخی کلیدهای پرکاربرد روی صفحه‌کلید ر ا ایجاد می‌کنم، همچنین تنظیمات مختلفی که به من اجازه می‌دهد دوربینم، دوربین مهمان یا صفحه‌نمایش خود و مهمانم را نشان بدهم. این‌طور دیگر مجبور نیستم در زمان برگزاری لایو به پایین یا اطراف نگاه کنم.

با استفاده از این قطعه سخت‌افزاری، می‌توانم هم‌زمان هم لایو اجرا کنم و هم نمایش خودم را تولید کنم. من به‌راحتی می‌توانم در هنگام پخش یک محتوای ویدئویی لایو صحنه‌ها، گرافیک، بازی‌ها و غیره را بدون دور کردن نگاهم از دوربین، تغییر دهم.

محتوای ویدئویی لایو

۲- پخش صدای لایو استریم با لوپ بَک

یان اندرسون گرِی(۲): دلایل زیادی وجود دارد که من عاشق محتوای ویدئویی لایو هستم. یکی از دلایل مهم این است که بعد از کسب و اعتماد به نفس و فراهم کردن ابزار فناورانه مورد نیاز، ویدیوی لایو یک راه سریع و آسان برای ایجاد محتواست. من از ابزارهای گوناگون برای پخش محتوای ویدئویی لایو استفاده می‌کنم.

OBS Studio یک ابزار رایگان عالی برای کامپیوتر و مَک است و BeLive کمکتان می‌کند جریان مستقیم به فیس‌بوک یا توییچ واقعاً از مرورگر شما آسان شود. من همچنین از Wirecast  و  Telestream با توجه به ویژگی‌های قدرتمند آن‌ها برای بعضی از نمایش‌هایم استفاده می‌کنم. Restream.io جریان‌های چندگانۀ ویدئو را به لایو فیس‌بوک و یوتیوب تبدیل می‌کند.

برای نمایش‌های روزمره‌ام، از Ecamm Live استفاده می‌کنم که ابزار شگفت‌آور و قدرتمندی است و در عین حال برای استفاده در سیستم عامل مَک نیز مناسب است. این به من امکان می‌دهد از طریق اسکایپ به سراغ مهمانان بروم و بتوانم نظرات کاربران و همچنین گرافیک و ویدیوها را به اشتراک بگذارم.

اما ایجاد محتوای ویدئویی لایو لازم نیست متوقف شود و فقط لازم است دکمه “پایان پخش” را فشار دهید. ویدئوی لایو را می‌توان به مجموعه‌ای از انواع دیگر محتوا تبدیل کرد.

پیش‌نمایش‌های تبلیغاتی: Ecamm Live همچنین به من اجازه می‌دهد یک فایل ویدئویی با کیفیت بالا را در دسکتاپم ذخیره کنم که می‌توانم آن را ویرایش کنم و در یک پلت فرم مانند یوتیوب آپلود کنم. گاهی اوقات، بخشی از محتوای ویدئویی لایو را به عنوان یک فیس‌بوک پریمیر پخش می‌کنم.

شما همچنین می‌توانید یک فایل SRT را برای اضافه کردن زیرنویس به فیلم‌های خود پس از اینکه پخشتان به پایان رسید درخواست کنید. درصد بالایی از بینندگان شروع به تماشای فیلم‌ها با صدای خاموش می‌کند، بنابراین اضافه کردن زیرنویس می‌توانید تعداد بینندگان را بهبود بخشد.

۳- تولید ویدئوهای آموزشی قابل دانلود به وسیله قسمت اِستوری اینستاگرام

سانی لناردوزی(۳): من محتوای آموزشی خود را در قسمت استوری‌های اینستاگرام ایجاد می‌کنم، سپس کلیپ‌ها را دانلود کرده و با استفاده از «آی‌مووی» بر روی گوشی خود، آن‌ها را به یک ویدئوی بومی تبدیل می‌کنم که می‌توانم برای فیس‌بوک، توییتر و فید اینستاگرام آن را بازنویسی کنم.

۴- جدول زمان‌بندی برنامه لایو خود را حتماً عملی کنید

تیم اشمویر: برای جذب بینندگان و مشترکین جدید هنگام ساخت ویدیو برای یوتیوب، مهم است که به یاد داشته باشید همراه شدن مخاطب با شما نه از لحظه کلیک، بلکه از زمانی شروع می‌شود که بیننده عنوان ویدئو و عکس شما را می‌بیند.

عنوان و زیرنویس برای بیننده انتظار و توقع ایجاد می‌کند. آن‌ها ممکن است انتظار داشته باشند چیزی یاد بگیرند، بینش ارزشمند جدیدی کسب کنند یا استوری الهام بخشی را تماشا کنند.

 برای اینکه به‌سرعت بیننده را مطمئن کنید که ارزش ویدیوی شما به‌اندازۀ وعده‌ای که داده شده هست، ویدئو را به طور مستقیم و بلافاصله با جملاتی مرتبط با عنوان و زیرنویس ویدئویتان شروع کنید اما به جای تکرار عنوان و تصویر کوچک، از نقطه‌ای بعد از آن ادامه دهید. یعنی اگر ویدیویی با عنوان «چگونه برای اولین بار کیک تولد خود را پختید» را با گفتن، «این واقعاً ساده‌تر از آن است شما فکر می‌کنید!» آغاز کنید، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که وقت آن را ندارند، اما «امروز می‌خواهم به شما نشان دهم که چگونه می‌توانید به‌راحتی کیکی مخصوص دختر کوچولویتان بپزید .» آغاز بهتری خواهد بود.

بسیاری از بازاریابان ویدیویی، کار خود را با معرفی خود و خوش‌آمد گویی به بیننده و اشاره به شرکت خود آغاز می‌کنند، و تنها پس از آن کمی در مورد موضوع صحبت می‌کنند. محتوای با ارزش اغلب بعد از گذشتن یک دقیقه از ویدیو دیده می‌شود. در بستر یوتیوب، این بیش از حد طولانی است و نمودارهای مربوط به پایش مخاطب نشان می‌دهند که اکثر مخاطبان عدم دریافت محتوای مورد نیاز خود را بیش از این نقطه تحمل نمی‌کنند، این به معنای کمتر تماشا شدن و کمتر دیده شدن است.

محتوای ویدئویی لایو

۵- بهبود کیفیت محتوای زنده با چند ترفند ساده

جنیفر واتسون(۴): در تولید یک محتوای ویدئویی لایو بسیار مهم است که در باد و باران و سرما و هر شرایط سخت دیگری ویدئویتان را منتشر کنید. من سه ابزار ویدئوی زنده را به‌شدت توصیه می‌کنم: یک سه‌پایۀ ساده، یک برنامه “مولتی کِیس” برای تلفن همراه و یک لنز واید. همه آن‌ها را می‌توانید به وسیلۀ برنامه iOgrapher  یکپارچه کنید.

مولتی کِیس به من یک فیلم‌برداری وسیع و منظم در هنگام حرکت من می‌دهد. همچنین به شما اجازه می‌دهد تا میکروفن و نور را به صحنۀ خود اضافه کنید.

من نمی‌دانستم چرا نورپردازی برای ایجاد یک ویدئو حرفه‌ای و محتوای درجه یک مهم است تا زمانی که شروع به ساخت یک ویدئویی لایو کردم. استفاده از یک چراغ LED بسیار مفید است و به شما اطمینان می‌دهد از هرجایی فیلم‌برداری می‌کنید نور خوبی داشته باشید.

هنگامی‌که ابزار کار خود را آماده کردید، قبل از هر پخش زنده، صدا، روشنایی و اتصال اینترنت را آزمایش کنید. اگر قصد دارید در میانۀ ویدئوی خود حرکت کنید، یک پیاده‌روی آزمایشی انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که سیگنال اینترنت قوی است. به عنوان مثال، اگر سیگنال به دو خط برسد، من ویدئوی زنده نخواهم داشت و ریسک قطع سیگنال را نخواهم پذیرفت.

 راهنمایی حرفه‌ای: اگر خودتان را در فضای باز در دماهای سرد قرار می‌دهید، باتری تلفنتان احتمالاً سریع‌تر از معمول تمام می‌شود. تلفنتان را در جای گرم مثلاً در یک دستکش نگه دارید.

۶- به شفافیت بیش از کیفیت تولید اهمیت دهید

 دانیل هارمون(۵): بسیاری از بازاریابان ویدیویی فراموش می‌کنند که شفافیت پادشاه است. شفافیت و رسا بودن مطلبتان مهم‌تر از به کار بردن طنز و فکاهی و کیفیت تولید بالا یا حتی یک مفهوم عالی است. اگر مفهوم، کمدی یا تولید با کیفیت شما مشتری را گیج کند، شما باخته‌اید. اگر پیام شما به وضوح و روشن و صریح منتقل شود، مشتری شما می‌تواند تصمیم آگاهانه بگیرد.

۷- استفاده از کلمات کلیدی مورد جستجو در همه‌جا

جاستین براون(۶): مهم این است که برای محتوای ویدئویی که ایجاد می‌کنید، انگیزه و دغدغه واقعی داشته باشید. به جای ایجاد محتوای ویدئویی که صرفاً برای حفظ یک برنامه منظم انجام شود، محتوایی ایجاد کنید که به طور خاص موضوعات مورد جستجوی مخاطبان هدف در گوگل یا یوتیوب را مطرح می‌کند.

۸- از انسان بیشتر استفاده کنید

تراویس چمبرز(۷): پس از آزمایش صدها ویدیو، ما هیچ‌چیز قدرتمندتر از چهره یک انسان نیافته‌ایم، بنابراین همیشه یک سخنگوی رسمی داریم که ویدیوی‌های پرطرفدارمان را اجرا کند.

 برای بهینه‌سازی این نوع سخنرانی، این الگوها را دنبال کنید تا بینندگان را جذب کنید:

  • سؤال بپرسید، وعده بدهید، یک نقطۀ تعلیق ارائه کنید که بعداً در ویدیویتان ارائه می‌شود.
  • نام تجاری خود را در ۲۰ ثانیه اول مطرح کنید و سپس مشکل را مطرح کنید و مطمئن شوید که روی نقاط چالشی که محصول شما آن را حل می‌کند تمرکز می‌کنید.
  • راه‌حل خود را ارائه دهید و سپس دعوت به خرید کنید؛ مردم می‌خواهند از آن‌ها خواسته شود خرید کنند. مشکل و راه‌حل را تکرار کنید.
  • از الگوی شکست استفاده کنید، همان اختلال و شکستن ریتم که در دو سوم آهنگ‌های پاپ امروزی از آن استفاده می‌شود.
  • به این صورت ویدئو را تمام کنید: مشکل و راه‌حل را با محصول خود ترکیب کنید و بلافاصله از مخاطب دعوت کنید که در راستای حل مشکل خود دست به عمل بزند.

راهنمایی حرفه‌ای: پس از ‌تولید، سرعت ویدیوی خود را ۲ تا ۱۰ درصد افزایش دهید. سرعت گوش دادن انسان‌ها بسیار سریع‌تر از صحبت کردنشان است، و هرچه سریع‌تر بتوانید اطلاعات به بینندگان منتقل کنید موفق‌تر هستید.

محتوای ویدئویی لایو

۹- ساده‌سازی ویرایش ویدئو با Camtasia

اوِن ویدئو(۸): راز موفقیت در رسانه‌های اجتماعی جریان مستمر کار است و قدرتمندترین ابزار در این زمینه نرم‌افزار Camtasia است.

 استفاده از ابزار کامتازیا آسان است و افراد مبتدی می‌توانند از آن برای ویرایش ویدیو و تبدیل آن به یک صفحۀ عریض یا مربع استفاده کنند، متن اضافه کنند، فیلم را برای زمان‌بندی برش بزنند و ویدیو را به قطعات کوچک برای استفاده‌ی دوباره تقسیم کنند.

۱۰- استفاده از تایمر شمارش معکوس اینستاگرام برای افزایش نمایش‌های ویدیویی زنده

الکس خان(۹): روز قبل از اینکه لایو بگذارید، مطمئن شوید که جریان ویدئوی لایو خود را با استفاده از ویژگی شمارش معکوس اینستاگرام در استوری خود تبلیغ کنید. کاربرانی که روی شمارش معکوس ضربه می‌زنند می‌توانند یک یادآوری را برای جریان ویدئوی زندۀ خود تنظیم کنند و هنگامی‌که شمارنده صفر می‌شود، یک اعلان دریافت می‌شود. مردم حتی می‌توانند تایمر شمارش معکوس خود را در استوری خودشان به اشتراک بگذارند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مفید اینستاگرام که به تازگی معرفی شده است به شما اجازه می‌دهد تصاویر و فیلم‌های خود را از دوربین خود به طور مستقیم در ویدیوی زنده خود به نمایش بگذارید. شما می‌توانید از این ویژگی برای برجسته کردن جزئیات و چهره‌های جذاب استفاده کنید و عکس‌های گروه خود را به اشتراک بگذارید که می‌تواند شامل یک ویدیو یا حتی پست‌های دنبال‌کنندگان مورد علاقه‌تان باشد.

پی‌نوشت:

۱- یکی از محبوب‌ترین سخنرانان بین‌المللی در ویدیوی زنده، به‌ویژه برای نمایش زنده فیس‌بوک خود به نام Lights، Camera، Live®  مشهور است.

۲- بنیان‌گذار آکادمی زندۀ بازاریابی اعتماد به نفس ، در برنامۀ “اجتماعی و جدی” ویدئوی لایو منتشر می‌کند.

۳- لیدر بازاریابی ویدئویی، به مشتریان کمک کرده است از محتوای ویدئویی لایو یوتیوب بیش از ۵ میلیون دلار درآمد کسب کنند.

۴- هواشناس و متخصص رسانه‌های اجتماعی برای یک برند تجاری بزرگ آب‌وهوا .

۵- یکی از بنیان‌گذاران و مدیران خلاق در کمپین‌های ویدئویی که برای Squatty Potty، Purple، Chatbooks، FiberFix و Poo-Pourri کار کرده است.

۶- یکی از هم‌بنیانگذاران Primal Video، متخصص Netflix و تولید کننده ویدیو و بازاریابی است که به کارآفرینان کمک می‌کند تا قابلیت استفاده از لایو را در کسب و کار خود را افزایش دهند.

۷- هکر خبره و مؤسس شرک Chamber Media، تبلیغات ویدئویی در فیس‌بوک و یوتیوب می‌سازد و بسیار موفق است.

۸- مشاور بازاریابی یوتیوب متخصص در رشد کسب و کارهای کوچک. کانال YouTube او تقریباً یک‌میلیون دقیقه تماشا شده است.

۹- پُرفالور ترین مربی رسانه‌های اجتماعی در آلمان و یکی از ۱۰ اینفلوئنسر برتر جهان، با Red Bull، مایکروسافت و لوفت هانزا کار کرده است.

منبع: socialmediaexaminer

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا