پیشنهاد سردبیرمقاله فناوری

رشد چشمگیر تلویزیون اینترنتی در دنیا

تلویزیون اینترنتی

سرویس های ویدئو درخواستی یا همان VODها (تلویزیون اینترنتی)، امروزه در تمام دنیا و همینطور کشور خودمان درحال گسترش اند. شرکت‌های بسیاری در ایران مانند فیلیمو، آیو و فیلم‌نت  راه افتادند و خدمات مختلفی را بر اساس دریافت حق اشتراک از کاربران خود ارائه میدهند. در تحقیقی که توسط شرکت LRG صورت گرفته، میزان اقبال نسبت به این رسانه ها بر اساس سن مخاطب، رضایتمندی و… مورد پژوهش واقع شده که دانستن این آمار، می‌تواند برای شرکتهای ایرانی نوپا به منظور اتخاذ سیاستهای مناسب، مورد استفاد قرار گیرد. جای تردید نیست که این نوع سرویسهای ویدیویی به زودی جای خود را بین مخاطبان باز میکنند بنابراین توجه به نوع رفتار مخاطب دربرابر این رسانه ها میتواند باعث موفقیت آنها دربرابر رقبای داخلی وحتی شرکتهای بزرگ خارجی شود.

تلویزیون اینترنتی

مطالعه جدید موسسه ال‌آر‌جی (LRG)

بیش از سه سال پیش، صنعت تلویزیون پولی‌ ـ اینترنتی آغاز به کار نمود. تیم‌های توسعه در این سه سال موفق بودند. پژوهش موسسه ال‌ار‌جی قصد دارد موفقیت تلویزیون اینترنتی را از دیدگاه مصرف‌کننده و همچنین خود کانال‌ها بررسی کند.

دو سرویس عمومی تلویزیون اینترنتی (Sling TV و DIRECTV NOW) در سال ۲۰۱۷ به حدود ۱٫۶ میلیون مشترک خالص رسیدن که این آمار در آغاز ۲۰۱۸ به ۳٫۳۶۷ میلیون افزایش پیدا کرد.

با راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی هولو (Hulu) و یوتیوب (که آمار خود را ارائه نمی‌دهند) در سال ۲۰۱۷، احتمال دارد آمار کلی اعضای تلویزیون اینترنتی نزدیک به یک‌میلیون رشد داشته باشد.

باید در نظر داشته باشیم که اکثر تلویزیون‌های اینترنتی زیرمجموعه شرکت‌های بزرگ‌تری هستند که خدماتی غیر از سرویس پخش آنلاین ویدئو ارائه می‌دهند AT&T و DISH بدون ارائه خدمات از طریق اینترنت، مطمئناً بخش ویدئویی خود را به‌طور متفاوتی مدیریت می‌کردند و احتمالاً با سرویس‌های ماهواره‌ای به‌اندازه اینترنت خسارت نمی‌دیدند اما اینترنت، این شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا با هزینۀ کمتر خدمات بیشتری به مشتری ارائه دهند.

افزایش مشتریان پرداخت‌کننده حق عضویت تلویزیون آنلاین که نوعاً به هزینه ـ فایده در دریافت خدمات حساس هستند، شاهدی بر یافته‌های جدید تحقیق ال‌آر‌جی (خدمات تلویزیون پولی آنلاین) است. «ورود آسان» به‌اندازۀ «خروج آسان» برای اعضای تلویزیون آنلاین مهم است. حفظ مشترکان برای چنین کسب و کاری یک چالش بزرگ است.

گروه تحقیقاتی ال‌ار‌جی دریافتند که ۵۳ درصد مشتریان تلویزیونی پولی آنلاین در ایالات متحد ۱۸ تا ۳۴ سال دارند. اگر این بازه سنی را به ۱۸ تا ۴۴ تغییر دهیم، درصد تعداد اعضا به یازده درصد تنزل پیدا می‌کند!

از میان کسانی که عضو تلویزیون‌های آنلاین اینترنتی هستند، ۹۳ درصد از خدمات «اس‌‌وی‌او‌دی» در تنفلیکس آمازون پرایم یا هولو استفاده می‌کنند (این سرویس  به ارائه خدمات بر اساس پرداخت حق اشتراک گفته میشود مانند فیلیمو). این یافته‌ها براساس نظرسنجی آنلاین از ۶،۹۴۷ خانوار از سراسر ایالات‌متحده تنظیم شده و بخشی از یک مطالعه جدید موسسه ال‌ار‌جی، درد زمینۀ خدمات پرداخت اینترنتی است. سایر یافته‌های مرتبط با این مطالعه عبارتند از:

  • دوازده درصد از بزرگ‌سالانی که در سال گذشته نقل مکان کرده‌اند، در مقایسه با شش درصد که نقل مکان نکرده‌اند سرویس پرداخت آنلاین تلویزیون اینترنتی دارند.
  • در مقایسه با هشتاد درصد نمایش خانگی از شرکت تلویزیونی اچ‌بی‌او (HBO) و ۸۸ درصد در مشاهده خانگی نت‌فلیکس، مشترکان پرداخت‌کننده تلویزیون اینترنتی، این سرویس‌ها را ۷۸ درصد در زمانی که در خانه هستند تماشا می‌کنند.
  •  مصرف‌کنندگان در حال آزمایش شرکت‌های مختلف هستند تا کشف کنند کدام ترکیب از ویدئوهای ارائه شده برای خانواده‌ آن‌ها بهتراست.
  • ۶۹ درصد از مشترکین پرداخت آنلاین تلویزیون اینترنتی از سرویس خود بسیار راضی هستند،
  • ۲۴ درصد از کسانی که در حال حاضر سرویس پرداخت آنلاین تلویزیون اینترنتی ندارند، بسیار علاقه‌مند به دریافت این خدمات هستند.
  • ۷۶ درصد از  بزرگ‌سالان بر این باورند که شبکه‌های خاص یا پلتفرم‌های برنامه‌نویسی که مخصوصی خدمات تلویزیونی در خانه هستند باید یک سری خصوصیات مشخص را داشته باشند این شامل ۸۸ درصد از کسانی می‌شوند که علاقه‌مند به دریافت خدمات پرداخت آنلاین تلویزیون اینترنتی هستند.
  • ارائه‌دهندگان خدمات پرداختی عمده در سال ۲۰۱۷ حدود ۱،۴۹۵،۰۰۰ مشترک را از دست دادند. گروه تحقیقاتی ال‌ار‌جی دریافت که بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان تلویزیون‌های پولی در ایالات‌متحده( که حدود ۹۵ درصد از بازار را تشکیل می‌دهند) در سال ۲۰۱۷، حدود ۱،۴۹۵،۰۰۰ مشترک خالص را از دست دادند، درحالی‌که در سال ۲۰۱۶، حدود ۷۶۰،۰۰۰ مشترک از دست رفته‌اند. بهترین ارائه‌دهندگان خدمات تلویزیون، ۹۲٫۲ میلیون مشترک دارند که شامل ۶ شرکت برتر تلویزیون کابلی با داشتن حدود ۴۸٫۱ میلیون مشترک، سرویس‌های ماهواره‌ای ۳۱٫۵ میلیون، شرکت‌های بزرگ تلفن با ۹٫۲ میلیون و خدمات تلویزیون آنلاین اینترنتی نزدیک به ۳٫۴ میلیون مشترک می‌شود.
  • ارائه‌دهندگان پهنای باند بالا در ایالات‌متحده طی دو سال گذشته تقریباً ۴٫۸ میلیون مشترک باند پهن اضافه کرده‌اند. شرکت‌های کابلی بیش از ۱۳۰ درصد از هزینه‌های اضافی پهنای باند را در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص دادند، درحالی‌که در سال۲۰۱۶ این رقم ۱۲۲ درصد بود.
  • شش شرکت برتر کابلی در سال ۲۰۱۷، در مقایسه با کاهش ۲۷۵۰۰۰ مشترک در سال ۲۰۱۶ ، حدود ۶۶۰،۰۰۰ مشترک ویدیو را از دست دادند.

تلویزیون اینترنتی

منابع

Leichtman Research Group Research Notes

Expansion Teams Adding to the Count

برچسب ها

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا