مقاله فناوری

آسیب تکنولوژی و کسب و کار های کوچک

امروزه تکنولوژی و کسب و کار های کوچک رابطه ی تنگاتنگی با هم دارند. به صورتی که تکنولوژی تاثیر زیادی روی کسب و کار های کوچک گذاشته است.و کم کم باعث رشد آنها نیز شده است.استفاده هوشمندانه از تکنولوژی و کسب و کار های کوچک مانند استفاده از اینترنت در بسیاری از سوپرمارکت ها می تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش آن فروشگاه داشته باشد.حتی در صنف پیک ها هم نیز از تکنولوژی برای افزایش درآمد با تولید انواع نرم افزار ها به لطف وجود تکنولوژی استفاده می شود.
البته در کنار تمام فوایدی که ویژگی های تلفیق تکنولوژی و کسب و کار های کوچک دارند و می توانند حتی انقلاب عظیمی ایجاد کنند.ممکن است به برخی افراد و اصناف آسیب جدی وارد کنند.در ادامه این مطلب به موضوع آسیب تکنولوژی بر کسب و کار های کوچک خواهیم پرداخت.

آسیب موجود در رابطه ی تکنولوژی و کسب و کار های کوچک

تکنولوژی و کسب و کار

با توجه به تفاوت هایی مانند سطح فرهنگ و پیشرفت تکنولوژی و… که در ایران و در کشور های خارجی اعم از امریکا تا اروپا و….وجود دارد مسلما میزان این آسیب تکنولوژی و یا حتی سود رساندن آن هم متفاوت است.برای مثال با حضور برخی از سایت های خدمات دهنده ایرانی و خارجی تحت وب کاهش جدی در درآمد کسب و کار های موجود در آن حوزه به وجود آمد.و یا حتی برخی از فروشگاه ها مانند فروشگاه های زنجیره ای معروف در سراسر دنیا باعث شدند سوپرمارکت های محلی از درآمدشان کاسته شود.حال باید ببینیم این تفاوت ها در کشور ایران و در خارج از ایران چگونه تاثیر می گذارد؟

آسیب تکنولوژی و کسب و کار های کوچک در ایران و در سطح بین المللی

در موارد زیر به آسیب های تکنولوژی بر کسب و کار های کوچک که در رابطه با یکدیگر به هم وارد می کنند در برخی از موارد اشاره شده است که شامل:

هزینه های بالای اجرای فناوری: اولین آسیب بین تکنولوژی و کسب و کار های کوچک می تواند هزینه های بالای اجرای فناوری باشد. اجرای فناوری های پیشرفته در یک تجارت کمی گران است زیرا شامل هزینه های اولیه خرید ، هزینه های نگهداری و هزینه های آموزش است. علاوه بر این ، اگر یک سیستم فناوری نتواند ، ارائه دهندگان خدمات را استخدام کند تا مشکلات منتهی به از دست دادن درآمد را اصلاح کند. سرانجام ، سیستم های فناوری نیاز به به روز رسانی های دوره ای خواهند داشت که به سرمایه گذاری مداوم نیاز دارند. در کل ، هر یک از ادغام های فناوری در یک شرکت به یک زیرساخت شبکه و ابزارهای فناوری مانند رایانه ، تلفن و موارد دیگر که بسیار پر هزینه هستند نیاز دارد.

تکنولوژی و کسب و کار

افزایش خطرات امنیتی: با استفاده از فناوری در مشاغل و بحث تکنولوژی و کسب و کار های کوچک ، خطر جرایم سایبری افزایش یافته است که به موجب آن برخی افراد بدخواه در حال سرقت اطلاعات کسب و کار و مصرف کننده هستند و بنابراین هزینه شرکت ها میلیون ها دلار افزایش پیدا می کند. علاوه بر این ، برخی از کارکنان فرصت طلب از طریق سرقت سخت افزار تلفن همراه و سوء استفاده از امتیازات اینترنت هزینه های سازمان را خرج می کنند. در حقیقت ، چندین مشاغل که به صورت آنلاین فعالیت می کنند ، در حین معامله آنلاین با هکرها مبلغ زیادی را از دست می دهند و به همین دلیل است که بیشتر شرکت های مستقر در اینترنت سرمایه گذاری های زیادی را برای اجرای سیستم های آنلاین ایمن انجام می دهند. با این حال ، مشاغل کوچک ممکن است از یک نرم افزار امنیتی آنلاین مقرون به صرفه برخوردار نباشند و این بدان معناست که آنها باید با چندین خطرات امنیتی آنلاین مقابله کنند.

افزایش حواس پرتی در تجارت: تکنولوژی و کسب و کار های کوچک اشکال مختلفی از سرگرمی را ارائه می دهد که به عنوان یک حواس پرتی به کارکنان منجر به کاهش سطح بهره وری در یک شرکت می شود. به عنوان مثال ، مواردی مانند؛ بازی های آنلاین ، موسیقی ، فیلم ها و پلتفرم چتینگ تمایل دارند که وقت زیادی را برای کارمندان مصرف کنید. در واقع ، محققان می گویند که ۸ دقیقه طول می کشد تا فرد پس از یک حواس پرتی آنلاین ، به حالت خلاق برگردد. با این حال ، برخی از شرکت ها مقررات مربوط به استفاده آنلاین را به منظور جلوگیری از هدر رفتن کارکنان در وقت در دستور کار خود قرار داده اند هر چند این موضوع بیشتر برای کنترل کارکنان است.

افزایش بی حوصلگی در محل کار: فناوری در واقع ارتباط بسیاری از کارمندان با یک شرکت را از بین می برد و حتی ارتباط معدود کارمندان درون یک شرکت را قطع می کند زیرا آنها تمایل دارند به جای ارتباطات با شخص یا فرد از ایمیل ، متون و پیام های فوری برای ارتباط استفاده کنند. به طور کلی ، تکنولوژی و کسب و کار های کوچک افراد را از نظر جسمی از یکدیگر جدا کرده است ، چه در محل کار و چه در خانه که در نهایت منجر به افزایش تنهایی در جامعه امروز شده است.

تکنولوژی و کسب و کار

هزینه های آموزش کارمندان: هنگامی که مدیران در کسب و کار های کوچک فناوری های جدیدی را پیاده سازی می کنند ، باید آموزش لازم را به کارمندان خود ارائه دهند و این موضوع نیاز به کمی تمایل به رشد در تجارت دارد. علاوه بر این ، حتی برخی از کارمندان قدیمی ممکن است در برابر یادگیری فناوری های جدید مقاومت کنند و یا نرخ یادگیری کم را تجربه کنند که می تواند در سطح بهره وری شرکت اثر کاهشی بگذارد.. علاوه بر این ، شرکت هایی که پول کافی برای آموزش کارمندان ندارند ممکن است در رقابت با سایر شرکت های توانمند در بازار نتوانند خود نمایی کنند. افزایش رقابت در مشاغل: تکنولوژی و کسب و کار های کوچک در واقع منجر به افزایش رقابت در بخشهای مختلف تجاری شده است و در حقیقت بسیاری از مشاغل جدید روزانه به اینترنت می پیوندند. علاوه بر این ، افزایش تعداد مشاغل آنلاین منجر به چالش در حفظ مشتری و افزایش ریسک برای اخراج از مشاغل توسط شرکتهای بزرگ رقابتی شده است. به عنوان مثال ، رقابت با فروشگاه های کوچک آنلاین مانند Etsy ، وال مارت و سایر شرکت ها با آمازون یا eBay بسیار دشوار است زیرا این ۲ شرکت قبلاً برتری رقابتی نسبت به فروشگاه های آنلاین دیگر کسب کرده اند.

برای مطالعه بیشتر در خصوص آسیب های تکنولوژی می توانید به مقاله ی “تکنولوژی و مصرف گرایی” مراجعه کنید.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا