کاربرد داده کاوی در آنالیز فیلم‌ها

در چند سال اخیر به لطف تلفن‌های هوشمند باکیفیت دوربین‌های خوب داده‌های ویدیویی به‌طور فزاینده‌ای در حال رشد هستند و این فرصت خوبی را به ما می‌دهد تا بر روی این داده بتوانیم تحلیل کنیم.
در نظر داشته باشید در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۵، کاربران یوتیوب در هر دقیقه ۴۰۰ ساعت ویدیو آپلود کردند و این تنها قسمتی از فیلم‌های آپلود شده در سطح اینترنت است گفته می‌شود ۳۷ درصد از ترافیک اینترنت متعلق به Netflix می‌باشد.

کاربرد داده کاوی در آنالیز فیلم‌ها 1

آمار تعداد ساعت ویدیوهای آپلود شده در یوتیوب

مدیرعامل فیس بو ک مارک زوکربرگ اخیراً گفته است: ما در آغاز یک عصر طلایی از ویدیوهای آنلاین هستیم.
گسترش داده‌های ویدیویی شرکت IBM را بر آن داشت تا در این زمینه وارد شود. بنا به اعلام خود IBM آن‌ها در واحد ابر ویدیویی خود میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

کاربرد داده کاوی در آنالیز فیلم‌ها
مطابق تحلیل‌های IBM تا سال ۲۰۱۹ حدود ۸۰ درصد از تمام ترافیک اینترنت را داده‌های ویدیویی پر خواهند کرد.
ویکتور فانگ می‌گوید: در سال ۲۰۱۳ دولت انگلیس ۵ میلیون دوربین مداربسته در سطح شهر نصب‌کرده است یعنی به ازای هر دوازده نفر یک دوربین نصب‌شده است که از این داده‌ها می‌توان برای آنالیز استفاده نمود.

طبق نظراتی که گفته شد در آینده ای نزدیک شرکت ها نیازمند یک متخصص در زمینه داده کاوی ویدیوها خواهند داشت پس لازم است که علاقمندان این رشته مهارت های خودشان را در این زمینه بالا ببرند.

دیدگاه شما چیست؟