مطالب قدیمی

مرور رسانه های ۱۱ام مرداد

 

همکاری انگلیس و اسراییل در اینترنت اشیا

یکی از شرکت‌های انگلیس با خرید یک شرکت امنیت سایبر اسرائیلی فعال در اینترنت اشیا، سعی در برقراری امنیت این نوع اینترنت دارد.به گزارش گرداب ، شرکت انگلیسی تولیدکننده‌ی تراشه‌ی آرم (ARM) که اخیراً با شرکت آی بی ام (IBM) برای توسعه‌ی اینترنت اشیا همکاری کرده است، شرکت امنیت سایبر اسرائیلی سنسا (Sansa) را خرید. شروط این معامله هنوز آشکار نشده است؛ اما برخی گزارش‌ها در رسانه‌های اسرائیلی حاکی از آن است که این معامله با ارزشی میان ۸۵ تا ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.شرکت سنسا در زمینه‌ی اینترنت اشیا فعالیت و چارچوب‌های امنیتی برای این نوع اینترنت ایجاد می‌کند. هدف از این معامله نیز استفاده از چارچوب‌های امنیتی اینترنت اشیا ذکر شده است.در مورد شرکت سنسا باید گفت که در برخی اخبار آمده است که مشتریان این شرکت، گوگل، ال‌جی، کوالکوم (Qualcom) هستند و سیستم‌های امنیتی این شرکت در بیش از ۱۵۰ میلیون محصول نصب شده‌اند.نکته‌ی مهمی که در اینجا وجود دارد این است که شرکت آرم یکی از آخرین شرکت‌های بزرگ چندملیتی است که یک مرکز تحقیق و توسعه را در اسرائیل تشکیل داده و در سال‌های اخیر در زمینه‌ی اینترنت اشیا نقش مهمی را ایفا کرده است. لذا همکاری این دو شرکت می‌تواند بر روی فضای فناوری دنیا خصوصاً اینترنت اشیا تأثیر بسزایی بگذارد.مدیر ارشد فناوری شرکت آرم، مایکل مولر (Michael Muller)، گفت: «هرگونه دستگاه متصل به اینترنت می‌تواند هدف حمله‌ی هکرها قرار گیرد؛ بنابراین ما باید امنیت را در هر نقطه‌ای که در آن امکان حمله وجود دارد ایجاد کنیم. حفاظت در چندین لایه در برابر هکرها مؤثرتر است. در نتیجه ما در حال گسترش فناوری‌های امنیتی خود در نرم‌افزارها و سخت‌افزارها هستیم.»همچنین مدیر ارشد فناوری سنسا، کوبی سلا (Coby Sella) گفت: «فناوری‌های ما برای حفاظت از داده‌ها و در اینترنت اشیا به کار رفته‌اند. پیوستن به شرکت آرم، ما را توانمند می‌سازد تا احتیاجات امنیتی آن را تأمین کنیم.»

در مورد همکاری میان رژیم صهیونیستی و انگلیس نیز باید گفت که چندی پیش گروهی از مراکز علمی انگلیس و رژیم صهیونیستی با یکدیگر توافق کردند تا در یک پروژه تحقیقاتی، ۱٫۲ میلیون یورو در حوزه امنیت سایبری، سرمایه‌گذاری کنند.

پرواز پهپاد پلیس با ساختار فضایی

2

پهپادهای پلیس با شکل و شمایل بشقاب پرنده در آمریکا به پرواز در می آیند. به گزارش سرویس علمی جام نیوز، در آینده نزدیک ساکنان بخشهایی از جورجیای آمریکا ممکن است بالای سر خود اجسام درحال پروازی را مشاهده کنند که شباهت زیادی به بشقاب پرنده دارند اما در واقع بشقاب پرنده نیستند!آنچه که در ظاهر بشقاب پرنده فرض می شود پهپاد پلیسی است که ساختاری مدور داشته و به پلیس برای حفظ هرچه بهتر امنیت کمک می کنند. همچنین پیش بینی می شود از این فناوری جدید که به تحت عنوان AEVA معروف شده برای امداد و نجات مؤثرتر در مواقع اضطراری استفاده شود.برای ساخت و استفاده از این فناوری جدید قراردادی به ارزش ۵.۷ میلیون دلار امضا شده تا از آنها برای ۵ سال بهره برداری شود. این پهپاد جدید در واقع یک «چندکاپتر» ۶ ملخی است که به دوربینی مخصوص (در زیر آن) و دوربینهای معمولی و مادون قرمز مجهز است.ملخها به گونه ای در بدنه پلاستیکی این پهپاد تعبیه شده اند که مانع از هرگونه آسیب رساندنی می شوند.

آسیب پذیری خطرناک اندروید

2

خلا امنیتی در اندروید،خطر هک شدن تلفن ها و دستگاه های حامل این سیستم عامل را رقم زد. به گزارش خبرنگار اخبار داغگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گفته یک شرکت امنیت موبایل صدها میلیون تلفن همراه اندروید می توانند توسط یک اس ام اس که حتی نیاز به باز شدن هم ندارند هک شوند. محققان ادعا کردند که از این شیوه می توان به ۹۵ در صد از دستگاه های اندروید حمله کرد که احتمال آلوده شدن ۹۵ میلیون دستگاه وجود دارد.هر چند شرکت گوگل گفته است که هیچ دستگاهی مورد حمله قرار نگرفته است. معاون سازمان تحقیقات پلت فرم ها اذعان کرد: تنها برای انجام  این هک شماره تلفن همراه مورد نظر است که می تواند هر شخص معمولی تا افراد دولتی را مورد هدف قرار دهد. این هک پس از رساندن یک ام ام اس به دستگاه اندروید از تدابیر امنیتی اندروید عبور کرده و به فایل ها و دوربین گوشی دسترسی کامل پیدا می کند. تفاوت این نوع حمله با حملات فیشینگ در این است که کاربر نیاز به باز کردن فایل ندارد و حتی شاید متوجه حضور فایل نشود، خطر اصلی این هک آن است که بدون اطلاع کاربر وارد تلفن همراه می شود، اندوریدهای ورژن ۲٫۲ به بالا و به خصوص ورژن های ۴٫۱ به بعد در مقابل این هک آسیب پذیرتر هستند. گوگل یک پچ جدید برای محافظت از دستگاه های اندروید ارائه کرده است ولی بسیاری از دستگاه ها هستند که این نوع آپدیت را دریافت نکرده اند و هنوز در مقابل این نوع حملات آسیب پذیر هستند.

چرا مدل راه رفتن انسان در حال تغییر است؟

15-8-2-92714us-consumer-confidence-rises-to-strongest-since-august

پیامک، چک کردن شبکه‌های اجتماعی و یا تماشای ویدئو حین راه رفتن در خیابان باعث شده تا مردم الگوی معمولی راه رفتن خود را کم‌کم از دست بدهند و به مدل جدیدی از راه رفتن عادت کنند. به گزارش خبرآنلاین، به افرادی که در حال راه رفتن از موبایل خود استفاده می‌کنند دقت کنید، گام‌های خود را کوتاه برمی‌دارند، فرکانس راه رفتنشان با بقیه فرق دارد و کوتاه‌تر است، طول مدت‌زمان تماس پاهایشان با زمین فرق دارد و همه این‌ها به گفته محققان باعث شده تا بشر مدرن باهدف جبران حواس‌پرتی خود، مدل راه رفتنش را تغییر دهد.با پذیرش این نوع راه رفتن در سطح وسیع درواقع مانع از سقوط یا برخورد با دیگران و سایر اشیاء حین حرکت می‌شویم.محققان دانشگاه «بث و تگزاس» بامطالعه روی ۳۰ داوطلب بین ۱۸ الی ۵۰ ساله، موانع ویژه‌ای را بر سر راهشان قرار داده و از آن‌ها خواستند تا پیامک زده و راه بروند.محققان دریافتند چگونه داوطلبان برای تمرکز و مقابله با کاهش دید حین زدن پیامک نوع راه رفتن خود را تغییر دادند و دیرتر به مقصد رسیدند.سال گذشته میلادی محققان دانشگاه کوئینزلند استرالیا نیز بامطالعه موردی به موارد مشابه دست یافتند و روی از دست دادن تعادل هنگام زدن پیامک هنگام راه رفتن و خطرات ناشی از آن هشدار دادند.علاوه بر راه رفتن به‌صورت مضحک، به گفته محققان در طولانی‌مدت ممکن است فرد موردنظر دچار قوز شود و هیکل و تناسب‌اندام خود را هنگام راه رفتن از دست بدهد.اوایل امسال دانشگاه یوتا راه مخصوصی برای کاربران مشغول با موبایل در جلوی ساختمان دانشکده اصلی ایجاد کرد تاکمی از مشکلات موجود را حل کند!

ایجاد راه ویژه این افراد برای زدن پیامک یا دیدن ویدئوهای تبلیغاتی ازجمله عواملی است که در آینده ممکن است انسان را بیشتر از قبل اسیر خود کند و شاید مانند جاده مخصوص عبور دوچرخه‌سواران منتظر «جاده مخصوص پیامک‌بازان» هم باشیم!شاید در آینده ای نه چندان دور شاهد یک راه ویژه برای این افراد باشیم!

 

آمریکا و نگرانی های امنیت سایبر

1

مایکل راجرز در مورد ظرفیت‌های سایبری آمریکا که می‌تواند به بخش دولتی و خصوصی در پیشگیری از حملات کمک کند، سخنرانی کرد. به گزارش گرداب، مایکل راجرز (Michael Rogers)، فرمانده‌ی US Cyber Command و NSA، اخیراً در مورد ظرفیت‌های فرماندهی سایبری آمریکا و سازمان امنیت ملی که می‌تواند به مقامات بخش دولتی و خصوصی در حملات سایبری کمک کند، سخنرانی کرد.  وی در این سخنرانی گفت: «فرماندهی سایبری آمریکا در مسائل حملات و جرائم سایبری فعالیت دارد، حتی آن دسته‌ای از حملات و جرائمی که در بخش خصوصی واقع می‌شوند؛ زیرا دولت آمریکا ۱۶ قسمت در بخش خصوصی را به مسئله‌ی اجرای امنیت ملی اختصاص داده است.» وی در مورد این قسمت‌ها گفت: «این قسمت‌ها شامل قسمت انرژی، حمل‌ونقل، خدمات مالی، تغذیه و ارتباطات می‌شوند و ممکن است که نسبت به حملات سایبری آسیب‌پذیر باشند؛ زیرا این قسمت‌ها از نرم‌افزار و سخت‌افزارهای متن‌باز و ابزارها و قطعات جانبی که توسط افراد دیگر تولید می‌شوند استفاده می‌کنند.» همچنین وی افزود: «ما معتقدیم که ملت برای دفاع به سمت ما متمایل می‌شود. اگر ما ظرفیت‌های سایبری خود را مدیریت کنیم، می‌توانیم آن‌ها را در این ۱۶ قسمت به‌ کار گیریم.» وی همچنین تصریح کرد که دولت موظف به دفاع از همه‌چیز نیست و وزارت دفاع به حوادث سایبری که عواقب مهمی در پی دارد، پاسخ می‌دهد. راجرز در بخش دیگر سخنان خود در مورد همکاری‌های سایبری اعلام کرد: «همکاری میان بخش دولتی و خصوصی، توانایی این دو بخش را در ایجاد نتایج بهتر برای ملت و هم‌پیمانان ما نشان می‌دهد.»

فناوری جدید گوگل برای نظارت کاربران

1

شرکت گوگل قصد دارد تا خاطرات کاربران را ضبط کرده و آنها در بانک‌های اطلاعاتی خود نگهداری کند.به گزارش گرداب،اخیراً گوگل گواهی ثبت اختراع (Patent) جدیدی را به نام خود ثبت کرده است. با استفاده از این گواهی، گوگل می‌تواند زندگی روزانه کاربران را ضبط کند و آنها را در بانک اطلاعاتی خود نگهداری کند. کاربران نیز می‌توانند به اطلاعات خود دست رسی داشته باشند. ایده گوگل به این صورت است که؛ این شرکت از ابزارهایی مانند عینک گوگل (Google Glass) استفاده کرده و ویدئوی تمام لحظات زندگی کاربر را ثبت کرده و آنها را در بانک داده گوگل به نام کاربر ذخیره می‌کند. کاربر هم در هر زمانی می‌تواند به ویدئوهای شخصی خود دست رسی داشته باشد. ویدئوهای موردنظر به سرورهای ابری گوگل منتقل می‌شوند. چندی پیش با انتشار عینک گوگل (Google Glass) و قابلیت ضبط اطلاعات محیط اطراف کاربر بدون اطلاع او توسط این عینک، حواشی زیادی برای گوگل به وجود آورد. سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که پس از افشاگری‌های اسنودن در مورد همکاری گوگل با سازمان امنیت ملی آمریکا، آیا می‌شود به گوگل اعتماد کرد؟ گوگل قبلاً نیز فناوری را به ثبت رسانده بود که از لنزهای عینک گوگل به‌عنوان یک وسیله «شناسایی هویت» استفاده کرده و عنبیه چشم کاربر را اسکن می‌کرد.

۵۰ درصد مدیران IT از کلان داده‌ها استفاده می‌کنند

به گزارش همکاران سیستم مرکز ۲nd Watch مطالعه‌ای را روی ۵۰۰ کارشناس IT و متخصص بازاریابی در سازمان‌های بزرگ و متوسط انجام داد تا میزان بهره‌مندی آنها از کلان داده‌ها، اینترنت اشیا (IoT) و خدمات ابری مبتنی بر فناوری‌های انبار داده‌ها را دریابد و متوجه شود این سازما‌ها برای پشتیبانی از برنامه‌ها و طرح‌های خود تا چه اندازه از سیستم‌های مذکور بهره می‌برند.به گزارش وبسایت insidebigdata، نتایج این بررسی نشان داد که سازمان‌ها موفق شده‌اند این فناوری‌ها را به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌دهند و با موفقیت آنها را مستقر می‌کنند. این مطالعه در دو هفته نخست ژوئیه ۲۰۱۵ به انجام رسید.کلان داده‌ها، اینترنت اشیا و خدمات ابری داغ‌ترین موضوعات دنیای فناوری محسوب می‌شوند، ابزارهای فراوانی مرتبط با آنها ارائه می‌شود و از ارتقا پروژه‌های علمی و تحقیقاتی گرفته تا بهینه‌سازی عملکرد تیم‌های ورزشی و کمک به اجرای قوانین مورد استفاده قرار می‌گیرند.بررسی جدید مرکز ۲nd Watch نشان داد ۵۰ درصد مدیران IT تمایل دارند با افزایش بهره‌مندی از کلان داده‌ها، از بازاریابی دیجیتالی پشتیبانی کنند. یک‌سوم این افراد هم اعلام کردند که برنامه‌های آنها در این زمینه بسیار موفقیت‌آمیز بوده است و بر این اساس تصمیم دارند با تغییر منابع برای دیگر پروژه‌ها، به صورت گسترده‌تر کلان داده‌ها را در برنامه‌های بازاریابی خود مورد استفاده قرار دهند.
اکثریت شرکت‌کنندگان در این تحقیق، معادل ۳۸ درصد اعلام کردند که از کلان داده‌ها در سیستم بازاریابی دیجیتالی خود استفاده می‌کنند؛ اما در نخستین مراحل از این فرآیند به سر می‌برند و ۲۸ درصد هم توضیح دادند که اشتیاق فراوان به انجام این کار دارند.علاوه بر این ۲۹ درصد از کارشناسان فناوری و بازاریابی در سازمان‌ها اعلام کردند که از کلان داده‌ها برای فهم بهتر رفتار مشتریان استفاده می‌کنند و این مسئله دومین دلیل اصلی برای ارتقاء چرخه تامین محصول به حساب می‌آید.حدود نیمی از این افراد یا به طور دقیق‌تر ۴۷ درصد از آنها اعلام کردند کمپین‌های بازاریابی دیجیتالی مبتنی بر کلان داده‌ها بسیار کارآمد بوده تا بتوانند با نیازهای مشتریان همسو شوند و به اهداف کلی خود برسند. یک‌چهارم این افراد هم اظهار داشتند که اهداف‌شان به واسطه حضور در این کمپین‌ها تحت‌ تاثیر قرار گرفته و سمت و سوی سرمایه‌گذاری‌های آنها تغییر کرده است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا