مطالب قدیمی

مرور رسانه های ۱۰ام آذر ماه

 

ابزاری پوشیدنی برای یافتن هوای پاک!

1

به گزارش اینگجت زیستن در تهران، اهواز، کرمانشاه، مشهد و اراک و بسیاری دیگر از شهرهای ایران، احتمالا شانس لذت بردن از وجود و استنشاق هوای پاک را از ما سلب کرده است. با آلودگی هوا بیست و پنج برابر بیش از حد مجاز، معمولا فرقی نمی‌کند در چه نقطه‌ای از یک شهر آلوده زندگی می‌کنید، اگر شهر محصور باشد، هوای همه جای شهر آلوده است و جنوب و شمال شهر از این لحاظ با هم فرق چندانی ندارد.

اما همیشه هم این طور نیست و برخی از نقاط یک شهر و یا یک منطقه پاک‌تر از نقاط دیگر است و امکان یافتن این نقاط پاک‌تر فرصتی است برای تنفس هوای پاک یا پاک‌تر و نباید آن را از دست داد. آیا ممکن است از هوای آلوده گریخت و نقاط تمییزتر را یافت؟

ایده یافتن جایی برای چند نفس عمیق هوای پاک! موجب خلق پروژه TZOA در موسسه کیک‌ستارتر Kickstarter شده است. ابزرک پوشیدنی کوچکی که ادعا می‌شود نخستین ابزار ردیابی هوای پاک است.ردیاب دایره‌ای نازک (بشقاب پرنده‌ای در ابعاد کف دست) دارای سنسورهایی است که حساب کیفیت هوا، نور UV، رطوبت و دمای هوا را نگه می‌دارد و این داده‌ها را به یک اپلیکیشن در گوشی هوشمند منتقل می‌کند تا کیفیت هوای اطراف فرد را ارزیابی و تعیین کند.

 

تلاش فلیکر برای بازگشت به روزهای اوج

1

به گزارش سی‌نت سال ٢٠١٢ هنگامی که ماریسا مایر مسئولیت یاهو را به دست گرفت، از جمله درخواست‌هایی که از او مطرح شد کمک به احیای جایگاه فلیکر بود. فلیکر را در سال ٢٠٠۴ استوارت باترفیلد و کاترینا فیک در ونکوور با یک ذخیره اولیه ٧٠٠٠ عکس بنیان نهادند و چنان موفق ظاهر شد که در یکسال ذخیره عکس آن به حدود ٨ میلیون عکس رسید! یک سال پس از تاسیس یاهو که آن زمان خودش هم در اوج بود، فلیکر را طبق گزارش‌ها به قیمت ٢۵ میلیون دلار خرید که با معیارهای امروزی معاملات خرید شرکت‌های موفق آن‌لاین، پول خرد به حساب می‌آید! اما یاهو و فلیکر با هم دچار افت شدند، تغییر چند باره مدیران در یاهو در فواصل کوتاه و رشد رقیبی بزرگ به نام گوگل در برابر آن یاهو را دچار مشکل کرد.

فلیکر نیز با مشکل ظهور شبکه‌های اجتماعی نوپا مواجه شد که شبکه‌های قدیمی‌تر همچون مای سپیس را به کلی نابود کردند و فلیکر را به عنوان نمونه به نفس تنگی دچار کردند. از طرف دیگر، سرویس‌های ذخیره سازی که امکان ذخیره عکس و محتوای متنی را به کاربران می‌دادند رقابت در این حوزه را هم برای فلیکر دشوار کرد.

اما مشکل بزرگ فلیکر وقتی به وجود آمد که این سرویس به اشتراک گذاری عکس نتوانست خود را به سرعت با تغییر کاربری اینترنت از دسک‌تاپ به موبایل و تبلت سازگار کند. دسترسی به محتوای سایت و ذخیره میلیاردی آن از طریق تبلت و گوشی هوشمند دشوار و در مواردی غیرممکن بود و همین هم کاربران را به سرویس‌های به‌روزتر سوق می‌داد.

با آمدن مایر، امیدها به تغییر وضعیت در فلیکر هم شدت گرفت و البته رشد کاربران و تعداد بازدید نیز حاکی از تغییراتی در این سرویس است. کاربران فلیکر از ٨٩ میلیون نفر در زمان اعلام شروع تغییرات توسط مایر به ١٠٠ میلیون نفر رسیده است و پس ازاجرای برنامه طراحی مجدد معماری و ظاهر سایت هم بازدیدکننده‌گان وب‌سایت در دو ماه اخیر و نسبت به دوره مشابه در سال قبل ٢٩ درصد رشد داشته است و به نزدیک به ۴٠ میلیون بازدید رسیده است و مدیرعامل جدید وب‌سایت هم که منصوب مایر است می‌گوید حدود ده میلیارد عکس در این وب‌سایت بارگذاری شده است.

 

فیس‌بوک بازار تبلیغات انتخاباتی را قبضه می‌کند

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا