کسب و کار ها از منابع مختلف، داده های بسیار زیادی ثبت می کنند. داده های مشتریان مثل مشخصات فردی و آدرس هایشان هسته اصلی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM  رو تشکیل میدهند. پس کسب و کارها باید بیشتر تلاش کنند تا بتوانند داده های بیشتر و دقیق تری از مشتریان خود جمع آوری کنند.

عبارت مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM از اوایل دهه نود میلادی وارد حوزه مدیریت و بازاریابی شده است. بررسی ها نشان می دهد که این اصطلاح تقریبا از زمانی که توماس سیبل، مدیر و مالک Siebel Systems عنوان «مدیریت ارتباط با مشتری» را در مورد نرم افزار تولیدی خود به کار برد، به تدریج در ادبیات مدیریت و بازاریابی رایج گشت.

دیدگاه شما چیست؟

Your email address will not be published.