مطالب قدیمی

فیسبوک با بیگ دیتا به رقابت یوتوب می رود

فسیبوک میخواهد به تلویزیون اینترنتی محبوب مردم تبدیل شود و راهی را برود که تلویزیون ها هیچ وقت نتوانستند بروند. روز گذشته فیسبوک اعلام کرد که تغییراتی در الگوریتم خبرخوان شبکه اجتماعی خودش بوجود آورده است تا بتواند به کاربران به سبکی متفاوت تر ویدئو نشان دهد. در این تغییر، ویدئو هایی که کاربران به آنها توجه کرده اند، سایز بزرگ نمایش آن را انتخاب کرده اند، صدای آن را زیاد کرده اند یا با کیفیت اچ دی را برگزیده اند تحلیل شده و ویدئوهایی با شباهت با همان ویدئوها به کاربران مورد نظر نمایش داده خواهند شد.

تحلیل دیگر این الگوریتم نشان میدهد که کدام ویدئو برای کاربران جذاب تر است و کدام یک خسته کننده تا بتواند ویدئوی جذاب را بیشتر در فید خبری کاربران قرار دهد. به طور مثال کلیپ پر بازدیدی که در فیسبوک روزی ۱ میلیارد بار دیده میشده است با استفاده از این الگوریتم به ۴ میلیارد بار رسیده است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا