حراج یکی از قدیمی ترین انواع خرید و فروش در دنیا می باشد. این سیستم با ظهور اینترنت وارد مرحله جدیدی از عمر خود شد و همچنین توانست خریداران و فروشندگان بسیاری را به سمت خود جذب کند، بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط شرکت ای بی ام نزدیک به ۷۰ درصد خرید های اینترنتی تا سال ۲۰۲۰ از طریق حراج های اینترنتی صورت خواهد گرفت. خرید گروهی در اواخر دهه ۹۰ میلادی بر روی اینترنت به عنوان نوعی از حراج مطرح شد. پایه اصلی این طرح بر بود که شرکت ها و خریداران با قدرت چانه زنی کم در کنار هم قرار گرفته و بتوانند با قدرت چانه زنی بیشتر محصولات و خدمات مختلف را با قیمت کمتر در اختیار بگیرند. در ابتدا با اینکه امید زیادی برای موفقیت این نوع حراج وجود داشت اما این طرح با شکست روبرو شد. در سال های اخیر با ظهور شبکه های اجتماعی این نوع از حراج مجددا مورد توجه قرار گرفت.

دیدگاه شما چیست؟