مرور رسانه ها، ۲۱ فروردین ۹۵

دولت الکترونیک داشته‌های خود را بر اساس پیشرفت‌های دنیا به‌روز کند

compics00101بنظر می‌رسد در زمینه آی تی درون زا هستیم و نگرانی اصلی این است که با رفع تحریم‌ها و بازشدن فضا شاهد بی‌توجهی به تولیدات بومی باشیم. منبع: ایکنا

وقتی که تلگرام دعواهای خونین به راه می اندازد

telegram-logo-screenshotدیگر رعایت الزامات شرعی در کوچه و خیابان تضمین کننده سلامت جامعه نیست چرا که رواج بی بند و باری در دنیای مجازی بسیار پر شتاب تر عمل کرده و گوی سبقت را از منافیان عفت در خیابان ها ربوده است. تلگرام، نه یک رسانه جمعی و نه یک شبکه اجتماعی بلکه یک ابزار ارتباط موبایلی است که ویژگی‌های تازه‌اش می‌تواند از آن هم فیس‌بوک بسازد و هم دستگاه شایعه‌پراکنی. منبع: شاهو خبر

تایمز: سلاح انگلیسی در فیسبوک به تروریست‌ها فروخته می‌شود

82026898-70636189سلاح های انگلیسی به صورت مخفیانه بر روی شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک برای فروش به دلالان تروریست عرضه می شود .تصاویر و توضیحات داده شده در مورد این سلاح ها بر روی شبکه فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی در لیبی ، توسط سرویس تحقیقات سلاح ( آی آر یی اس ) که یک نهاد مشاوره ای در زمینه اطلاعات سلاح است ، کشف شده است. منبع: ایرنا

هدفگیری انقلاب با بازی ۱۹۷۹

4348641_211دشمنان قسم خورده کشور این بار نه با فیلم و ابزارهای دیگر بلکه با یک بازی رایانه ای انقلاب را هدف قرار داده اند .  بیش از ۳۰ میلیون نفر در سراسر جهان ، بخشی از اوقات فراغت خود را با بازی های رایانه ای پر می کنند که بالغ بر ۱۰ درصد آنها بین ۴ تا ۷ ساعت از زندگی روزمره شان را به بازی با رایانه اختصاص داده اند ؛ این آمار علاوه بر آنکه گستردگی بازی های رایانه ای را نشان می دهد . چنانچه میزان درآمد و سود شرکت های فیلم سازی و بازی های رایانه ای را ملاک قرار دهیم . خوانساری در مصاحبه خود با سی ان ان ( CNN ) بازی ۱۹۷۹ را یک بازی ” دنیای باز ” قلمداد می کند و در بخشی از این گفتگو می گوید : ” در نسل جدید به خصوص در غرب و سایر کشورهای دنیا ایران را به عنوان جایی می شناسند که زنان آن محجبه و مردان آن ملا هستند . کرد میهن رییس ستاد مبارزه با بازی های غیر مجاز رایانه ای راجع به سازنده این بازی گفت : طراح بازی های رایانه ای پر مخاطب جهان متاسفانه یک ایرانیاست که هوش خود را صرف ساخت بازی هایی با اهداف ضد ایرانی می کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران

بازی آنلاین؛ مزایا و خطرات

Child-using-an-iPad-tablet-by-aperturismo-863x576بازی های آنلاین گزینه ای فوق العاده برای کودکان به منظور رقابت با دوستان خود محسوب می شوند که با انجام آنها می توانند مهارت های هماهنگی، واکنشی و شناختی خود را نیز بهبود ببخشند. کودکانی که فکر می کنند والدینشان نظارت و کنترل کمتری بر انجام بازی های ویدئویی داشته و یا بیش از اندازه عیب جویی می کنند، تمایل بیشتری به انجام بازی های ویدئویی نسبت به کودکان دیگر دارند.هنگامی که بازی های چند نفره آنلاین در سبک نقش آفرینی را انجام می دهید می توانید مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید به بیان دیگر، شیوه همکاری برای کسب امتیاز در قالب یک گروه را فرا می گیرید. حرکت دادن انگشتان روی دسته و نگاه به نمایشگر یکی از توانایی هایی است که هنگام بازی های آنلاین آموخته میشود. از این طریق، همکاری و هماهنگی بین چشم و دست و یا به بیان دیگر، عصب و عضله تقویت می شود. به دلیل آن که بازی های آنلاین بیشتر درباره ارائه تاکتیک و برنامه ریزی هستند در آگاهی از چگونگی استفاده سریع و آسان از مغز موثر هستند. افرادی که به بازی های آنلاین می پردازند نسبت به چگونگی استفاده از رایانه و کسب بهترین عملکرد از آن آگاه تر هستند. محبوبیت بازی هایی که شامل فعالیت های بدنی مانند رقص و یا نواختن گیتار مجازی می شوند به سرعت در حال افزایش است. بازی کردن می تواند گزینه ای فوق العاده برای رهایی از تنش های فکری و جریان های مخالف محسوب شود. این مساله می تواند به تناسب جسمانی و تقویت تفکر خلاق کمک کند. منبع: موبنا

به مانیتور خیره نشوید

CVSبر اساس مطالعات ۹۰ درصد افرادی که بیشتر از ۴ ساعت در روز از این وسیله استفاده می‌کنند دچار علائم سندروم بینایی کامپیوتر خواهند شد اما اغلب این عوارض موقتی بوده و با استراحت بهبود می‌یابند. منبع: موبنا

ساخت «دی‌ان‌ای» با قابلیتی خاص

1550263_516دانشمندان با استفاده از« دی ان ای » یک « حافظه سخت » ( هارد دیسک ) ایجاد کردند و یک میلیون نسخه از یک فیلم قدیمی را در آن ذخیره کردند. منبع: مشرق

کاهش تمایل افراد به اشتراک گذاری رویدادهای زندگی شخصی خود در فیسبوک

3c0055c7-e9e3-48a4-b1c8-baa762ac9613با نگاهی به نیوز فید فیسبوک خود حتما متوجه شده اید که میزان پست های به اشتراک گذاشته شده مربوط به زندگی شخصی دوستانتان نسبت به تبلیغات مربوط به برندهای مختلف و ویدیوهایی که چندین بار به اشتراک گذاشته شده اند بسیار کمتر است . حالا در یک مقایسه نقطه به نقطه ۱۵ درصد کاهش را در پست های شخصی به اشتراک گذاشته شده در فیسبوک شاهد هستیم. منبع: ۵۵ آنلاین

وقتی از بازاریابی دیجیتال حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟

digital-marketingهویت و تصویر برند امروز بیشتر در فضای آنلاین ساخته می‌شود و فعالیت کسب‌وکارها در فضای آنلاین برند آنها را در بلندمدت می‌سازد. منبع: رسانه های اجتماعی

پیامدهای نسل چهارم فناوری

indexقالب اصلی اجلاس داووس ۲۰۱۶ « انقلاب صنعتی چهارم » بود . انقلاب صنعتی اول در سال ١٧٨۴ صورت گرفت که انقلاب بخار و تولید مکانیکی بود . انقلاب دوم صنعتی در ١٨٧٠ بود که تولید انبوه و دوره « برق » بود . قالب اصلی اجلاس داووس ۲۰۱۶ « انقلاب صنعتی چهارم » بود . انقلاب صنعتی اول در سال ١٧٨۴ صورت گرفت که انقلاب بخار و تولید مکانیکی بود . انقلاب دوم صنعتی در ١٨٧٠ بود که تولید انبوه و دوره « برق » بود . قالب اصلی اجلاس داووس ۲۰۱۶ « انقلاب صنعتی چهارم » بود . انقلاب صنعتی اول در سال ١٧٨۴ صورت گرفت که انقلاب بخار و تولید مکانیکی بود . انقلاب دوم صنعتی در ١٨٧٠ بود که تولید انبوه و دوره « برق » بود . در شرایط کنونی شبکه اجتماعی توییتر ۶۴۶ میلیون نفر و اینستاگرام ١۵٢ میلیون نفر عضو دارد و باید گفت که این ارقام با ما سخن می گویند . یک مقایسه در زمینه انقلاب صنعتی چهارم ، می تواند جالب باشد . در سال ١٩٩٠ ، سه شرکت تولید کننده اتومبیل در شهر دیترویت آمریکا روی هم رفته ٢۵٠ میلیارد دلار درآمد داشتند با ارزش بازار ٣۶ میلیارد دلار و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر پرسنل . در سال ٢٠١۵ ، سه شرکت بزرگ نرم افزاری در دره سیلیکون ، ٢۴٧ میلیارد دلار درآمد داشتند با ارزش بازار ٩ / ١ تریلیون دلار و ١٣٧ هزار کارمند ؛ یعنی الان تقریبا حدود دو برابر کل جمعیت جهان ، وسیله هوشمند ارتباطی وجود دارد . یکی از کشورهای خیلی جالب در داووس امسال ، هند بود که برای ایجاد تحول در کشور پهناور خود از طریق انقلاب صنعتی چهارم ، تلاش جدی دارد . به عنوان مثالی دیگر یک شرکت فناوری ژاپنی برای نحوه نشستن هر فرد ، نرم افزاری طراحی کرده است که مشخص می کند وقتی شخص روی صندلی می نشیند ، به کدام قسمت های صندلی بیشتر فشار می آید و بدن هر فردی با صندلی چه تناسبی دارد و آن را به یک عدد تبدیل کرده اند . شرکت علی بابا که بزرگ ترین شرکت خرده فروش چینی است و مثل آمازون در آمریکا همه چیز می فروشد ، فقط در یک مناسبت خاص در چین ١۴ میلیارد دلار فروش کرد که ۶٨ درصد این فروش از طریق موبایل انجام شده است . از سوی دیگر ، شرکتی مانند فیس بوک که یک میلیارد و ۴٠٠ میلیون عضو دارد ، هیچ محتوایی از خودش ارائه نمی دهد و فقط همه را به هم وصل می کند یا شرکت اوبر که یک شرکت خدمات تاکسی است و الان ٢۵ میلیارد دلار ارزش دارد ، خودش تاکسی ندارد و فقط همه را به هم متصل می کند یا Airbnb که شما می توانید از طریق آن در هر جای دنیا هتل یا منزل پیدا کنید ، تمام امکانات هر محله را به شما می دهد که در فلان محله و فلان منطقه دنیا این آپارتمان ها و هتل ها موجود است . این شرکت یک باب مستغلات هم ندارد ، اما مهم ترین وصل کننده در سطح جهان است یا حتی داعش از طریق اینترنت از صد کشور تا به حال عضوگیری کرده است . این یک صنعت بسیار بزرگ در دنیاست که پیش بینی می شود تا سال ٢٠٢٠ سرمایه گذاری شرکت ها در این زمینه به ١٧٠ میلیارد دلار در سال برسد ، زیرا فقط در سال ٢٠١۴ ، شرکت ها و سیستم ها حدود ۴۴۵ میلیارد دلار به خاطر هک شدن متضرر شده اند. منبع: ایران امروز

بررسی عوامل موثر در تمایل مشتریان به خرید از فروشگاه های مجازی

13940408000344_PhotoAبر اساس رتبه بندی انجام شده پشتیبانی از مشتریان و روش پرداخت وجوه در سایت فروشگاه مجازی ، تاثیر بیشتری را در تمایل مشتریان به خرید از این نوع فروشگاه ها به خود اختصاص داده اند. منبع: فارس

سازمان سیا از محصولات آرایشی برای پیشبرد اهدافش استفاده می‌کند

13941226000577_PhotoAپایگاه تحقیقی اینترسپت در جدیدترین تحقیقات خود از سرمایه‌گذاری سازمان سیا بر روی یک شرکت تولید کننده لوازم آرایشی(Skincential Sciences) برای پیشبرد اهداف اطلاعاتی و استخراج DNA خبر داده است. منبع: فارس

همچنین بخوانید:  مرور رسانه ها، 5 اردیبهشت 95

نظرتون را درباره ی این مطلب بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.