چرا کاربران نمی توانند در شبکه های اجتماعی پیام ندهند؟

image02

امروزه برای هر چیزی که فکر کنید اپی ( App  ) ساخت شده است . با کارهای خارق العاده ای که گوشی های اسمارت فون ما می تواند انجام دهد ماموریت آنها از زمان اولین موج گسترش موبایل ها تغییر نکرده است ! مهم نیست ساختار موبایل ها چقدر پیشرفت شده است ، هدف این دستگاه ایجاد و برقراری ارتباط  می باشد.

نیر ایال (نویسنده) اعتقاد دارد این روش بصورت خلاصه مسیری  است که یک سرویس باید دنبال کند را شرح می دهد که نباید توسعه دهندگان اینگونه سرویس از  آن بگذارند  و به سیر نزولی تبدیل شوند . این مسیر به توضیح تولید موفقیت یک سرویس ارسال پیام می پردازد . این مسیر شامل چهار مرحله می باشد که نویسنده کتاب یاد شده از آن به عنوان قلاب یاد می کند و دلیل استفاده مجدد کاربران از یک سرویس می باشد .

قلاب کردن شامل از فازهای:

 ۱-فعال کردن یا چاشنی

۲- عمل یا کنش

۳- عامل مشوق

۴- سرمایه گذاری

 

کاربران برای برطرف کردن احساس کنجکاویش و به دلیل اضطراب ملالت آور به دلیل از دست دادن ارتباط با یک فرد خاص یا افراد خاص  بصورت ناخودآگاه به عمل چک کردن اپ ارتباطی خود می پردازند. همچنین هدف همه سرویس های ارتباطی موبایلی، برقراری ارتباط می باشد اما حس کنجکاوی کاربر را فعال می کند که بداند، تازه چه خبر؟ و از نظر روانی باعث می شود حداقل تسکینی برای این عادت کاربر برای بروز بودن تلقی شود. علت اینکه فردی به ارسال عکس سلفی در اپ ها و سوشال ها می پردازد این است که فرد فرستنده می خواهد از حس خود تخریبی و عدم اعتماد به نفس فرار کنند و آن را جلوه  گری نمایش دهد

 

 

 

 

منبع :

Nirandfar

به اشتراک بگذارید:

یک دیدگاه