به کارمندان خود استفاده از شبکه اجتماعی را بدون از دست دادن تمرکزشان یاد بدهید!

0664fa2

شبکه اجتماعی به قسمت اساسی از زندگی انسان ها تبدیل شده است. تحقیقات موسسه pew نشان داده است که تا ژانویه سال ۲۰۱۴، ۷۴ درصد بزرگسالان آمریکایی از سایت های شبکه های اجتماعی استفاده میکنند. این روند در مورد پلت فورم هایی مثل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و پینترست منطقی به نظر میرسد. این شبکه ها امکان سازماندهی بسیار آسان روابط، تولد ها، محصولات و عکس ها را برای کاربران به شدت گسترش داده اند که خود نقطه عطف پایداری آنهاست. زمانی که این موضوع را به کارمندان نسبت دهیم، مجبوریم خطی میان زندگی شخصی و هویت حرفه ای شخص در نظر بگیریم. بسیاری از شرکت ها با کارمندانشان قرارداد گذاشه اند که به هیچ عنوان حق استفاده از این شبکه ها را در هنگام کار کردن ندارند. در بعضی مواقع، سازمان ها خود هیچ گونه شبکه اجتماعی برای ارتباط با مشتریان و کارمندان خود ندارند که این خود بسیار زننده است و کارمندان را در استفاده از فیسبوک و توییتر ترغیب میکند.

حقیقت این است که کمپانی ها نیاز دارند درباره داشتن یک شبکه خصوصی به خوبی و واقع گرایانه فکر کنند. لازم به ذکر نیست که بگوییم  کمپانی های فاقد شبکه اجتماعی در واقع فرصت یک بازاریابی خوب و موثر را از دست میدهند. در یک مطالعه گسترده در سال ۲۰۱۲، ۷۸.۶ درصد از فروشندگان و متصدیان فروش، با استفاده مفید از این شبکه ها توانستند بیزینس خود را پایه گذاری و راه اندازی کنند.

شبکه های اجتماعی میتوانند کارمندان شما را خوشحالتر کنند و دگمه شروعی برای توانبخشی به بیزینس شما باشند

طراحی یک سیستم واضح برای همکاری

صف بندی استراتژیک کل یک کمپانی به هیچ عنوان کار آسانی نیست. اعضای یک تیم نیاز دارند که بتوانند با یکدیگر به طور موثری همکاری کنند، چیزهایی را به اشتراک بگذارند و عملکرد خود را به مافوق گذارش دهند. این پروسه نیاز به یک خلاقیت سازمان یافته دارد!

برای طراحی یک سیستم همکاری، کمپانی شما نیاز به این دو مورد دارد:

  1. تعیین کردن یک تیم برای طراحی و هدایت کارمندان به سمت استراتژی تعیین شده برای شبکه اجتماعی
  2. انتخاب ابزاری صحیح برای تسهیل در به اشتراک گذاشتن اطلاعات

بر اساس تحقیقات Hootsuite، این شیوه ساختار یافته برای تقویت کارمندان، پتانسیل سبقت گرفتن از کانال های بازاریابی سنتی را داراست.

hootsuite-whitepaper-social-730x373

کارکنان نیازمند این هستند که بتوانند به پیغام های رییس خود واکنش نشان دهند، و فرصتی پیدا کنند تا چیزهایی را به اشتراک بگذارند. فرصت همکاری میبایست در سرتاسر یک سازمان گسترش پیدا کند. فرصت های همکاری میبایست به گسترده شدن سازمان کمک کنند و این تنها با پشتیبانی تیم بازاریابی به منظور هدف گذاری اهداف ارتباطی امکان پذیر است.

ایجاد یک سیاست روشن

اغلب، تیم شبکه اجتماعی از کارکنان خود درخواست میکند تا چیزهای خود را بر روی این شبکه ها به اشتراک بگذارند. اما مردم دقیقا نمیدانند باید از کجا شروع کنند. آنها همیشه استرس این را دارند که ناخودآگاهانه مطلب یا نظری اشتباه را در فضای عمومی منتشر کنند. این موضوع، اهمیت ایجاد یک سیاست روشن را برای کارمندان مشخص میکند، سیاستی که به کارمندان امکان انعطاف پذیری را در بیان خودشان فراهم میکند. اگر شما مطمئن نیستید که باید از کجا شروع کنید، نگاهی به غول فناوری (سیسکو) بیاندازید. این کمپانی به طور تمام و کمال سیاست های شبکه اجتماعی خود را بر روی وبلاگ کمپانی منتشر کرده است.cisco-sm-730x630

سیاست های سیسکو بسیار شفاف است و طوری طراحی شده اند تا کارمندان نهایت راحتی را در بیان خودشان احساس کنند. این موضوع در هدف گذاری های این کمپانی نیز مشهود است و سرمایه گذاری بر روی روابط و هویت برند ها از جمله اهداف سیسکو به شمار می ایند.

کلید دستیابی شما به یک سیاست گذاری مفید، توانمند سازی کارمندانتان است. اعضای تیم شما نیاز به اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری مستقلانه دارند و این خیلی مهم است که خودشان مستقلانه بتوانند به این اطلاعات دست پیدا کنند.

آموزش کارکنان در خصوص رسانه های اجتماعی

سازمان ها میدانند که شبکه های اجتماعی بسیار مفید هستند اما مکانیستم صحیحی برای کمک به کارمندانشان در استفاده از استراتژی ها و ابزار موثر این کار را ندارند. در بررسی های اخیر از مدیران واحد اطلاعات اکونومیست، ۸۱ درصد از مخاطبان آنها، موافق استفاده از شبکه های اجتماعی بودند اما تنها ۱۷ درصد از آنها توانستند سیستمی را برای توزیع مسئولیت در سازمانشان نشان دهند. رسانه اجتماعی برای همه ملموس و قابل لمس نیست، مخصوصا زمانی که شما یک استراتژی جدید را برای بازاریابی جدید خود درست میکنید.speech-bubbles-730x470

اصالت همه چیز است

به یاد داشته باشید که کارمندان شما به طور رسمی، سخنگوی شما نمیباشند و شما اجازه این را ندارید که به آنها زور کنید چه بگویند. تیم شما نیاز دارد که به راحتی بتواند نظراتی را که به آن اعتقاد دارد در این فضا منتشر کند. به انها کمک کنید تا بتوانند در این فضا خودشان را بشناسند و پیدا کنند. شبکه اجتماعی درباره روابط و بیان خود (self-expression ) است. به کارمندان خود این قدرت را بدهید تا خودشان باشند و آنچه را که به آن اهمیت میدهند به اشتراک بگذارند.

منبع :

thenextweb

به اشتراک بگذارید:

یک دیدگاه