تکنولوژی جدید برای ردیابی مشتریان از دیوایسی به دیوایس دیگر

personal-computer

اغلب مردم از طریق کامپیوترهای (PC) خرید اینترنتی انجام میدهند اما برای گشت و گذار در وب از گوشی هایشان استفاده می کنند. این امر بازاریابان را برای ردیابی مشتریانشان گیج می کند. بنابراین آنها نیاز دارند که رابطی بین این دو جهان یعنی کامپیوترهای خانگی و گوشی ها برای ردیابی مشتریانشان در این دو دستگاه پیدا کنند.

این امر کاری دشوار است اما شرکت های فناوری از طریق روش های احتمالی در صدد هستند تا با دقت بالایی کاربران را ردیابی کنند. ارزان بودن تبلیغات در گوشی موبایل نیز دلیل دیگری است تا این شرکت ها انگیزه بیشتری برای ردیابی مشتریان و ارسال تبلیغات روی گوشی آنها، داشته باشند.

یکی از دشواریهای پیش روی این شرکت ها برای ردیابی کاربران بین کامپیوتر و گوشی، محیط گوشی های هوشمند است. مرورگر اپل سافاری به دلیل جلوگیری از ردیابی کوکی ها مانع شناسایی کاربران است. همچنین بسیاری از کاربران از چندین مرورگر و از برنامه ای به برنامه ی دیگر رفتن بدون باز بودن مرورگر ردیابی آنها را دشوار تر خواهد کرد. از طرف دیگر به دلیل لمسی شدن گوشی ها و گاهی اوقات انگشت های چاق کاربران! لینک ها نا خواسته ای لمس و در نتیجه بر روی گوشی باز خواهد شد که این اتفاق، ردیابان را گمراه می سازد.

اما برخی شرکت ها تدابیری برای ردیابی کاربرانشان اندیشیده اند. مثلا اپل با دادن یک شناسه به هر کاربر، او را در هر دیوایس می تواند ردیابی کند. گوگل هم با استفاده از سیستم عامل اندروید و ID تبلیغاتی در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

با توجه به این تفاسیر شرکت های مختلفی دست به کار شدند تا راه حلی مطمئن برای شناسایی کاربری خاص که هم از کامپیوتر و هم از گوشی استفاده میکند، پیدا کنند. آنها به این نتیجه رسیده اند که با تحلیل داده های اندکی که از استفاده کاربر از گوشی بدست می آید و با مدل کردن آن، می توانند رفتار شبیه به آن را در استفاده آن شخص از کامپیوتر بیابند و در نتیجه شخص را بین دو دستگاه شناسایی کنند. یکی از ابزاری که خیلی به آنها کمک میکند استفاده از یک آدرس WIFI توسط کاربر است.

Adometry، یک شرکت تجزیه و تحلیل ترافیک داده مستقر تگزاس است. این شرکت با استفاده از روشی به نام نقشه برداری از دستگاه، می تواند با دقتی بالای ۸۵ درصد کاربر واحد را در استفاده از چند دیوایس شناسایی کند. درواقع در این روش نقشه ای از تمامی دستگاه های دیجیتال مشتریان تهیه شده و سپس هنگام استفاده کاربر از هرکدام از وسیله ها میتوان او را ردیابی کرد. همچنین شرکت دیگری به نام Adelphic با استفاده از داده هایی که کاربر هنگام کار با برنامه های گوشی، کوکی ها مرورگر و دستگاه ها ایجاد میکند به هر کاربر یک شناسه اختصاص میدهد تا در دفعات بعدی اورا شناسایی و ردیابی کند.

به اشتراک بگذارید:

یک دیدگاه