مرور رسانه ها ۱۳ فروردین ماه

اعلام جنگ سایبری “انانیموس”علیه رژیم صهیونیستی

سیب

گروه هکری “انانیموس”(ناشناس) با انتشار یک نوار ویدئویی از آغاز جنگ سایبری علیه رژیم صهیونیستی در فضای مجازی خبر داد.گروه هکری “انانیموس”(ناشناس) با انتشار یک نوار ویدئویی که در آن یک فرد نقاب به چهره سخن می گوید اعلام کرد که جنگ الکترونی علیه رژیم صهیونیستی طی هفته آینده به راه می افتد و در جریان این جنگ این رژیم به صورت کامل از فضای مجازی محو خواهد شد.
این گروه تاکید کرد که هدف از به راه انداختن این جنگ علیه رژیم صهیونیستی پاسخ دادن به جنایات این دولت متجاوز علیه فلسطینی ها است.

[section label=”2- چت روم، تالار دوست یابی یا …”]

چت روم، تالار دوست یابی یا …

یبر

ابزارهای نوین عصر فضای مجازی سبب تسهیل و افزایش مراودات اینترنتی در سراسر جهان شده است.چت روم یکی از این وسایل نوین ارتباطی است که افراد میزان بهره گیری از سود و زیان آن را با سطح آگاهی های خود برای استفاده از آن تعیین می کنند. سازمان بین المللی پلیس جنایی INTERNATIONAL CIMINAL POLICE ORGANIZATION ‘ یا اینترپل که اکنون مقر آن در لیون فرانسه است در گزارشی در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد، چت روم یکی از مهمترین تله های ‘گروه های مافیایی ،باندهای تروریستی و دزدان و هکرهای حرفه ای اینترنتی ‘ است. این افراد در فضای ناشناخته دنیا مجازی به خوبی عملیات نفوذ ، هک ، سرقت ، به دام انداختن افراد، ایجاد انحراف اخلاقی و سایر جنایت ها را در سایه ای از ‘دوست یابی ‘ اجرایی می کنند.

[section label=”3- اتفاق مهم شبکه‌های اجتماعی در سال ۹۳″]

اتفاق مهم شبکه‌های اجتماعی در سال ۹۳
اتن

بازاریابی مهم‌ترین اتفاق در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود؛ به‌گونه‌ای که در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی ۹۲ درصد بازاریابان در جهان اعلام کردند حضور در این فضا مهم‌‌ترین اولویت آنها است.

بررسی‌ها نشان داده که گوگل‌پلاس اولویت اصلی مراکز بازاریابی برای حضور در شبکه‌های اجتماعی است و فیس‌بوک و LinkedIn نیز هر کدام به نوبه خود در این زمینه مورد توجه قرار می‌گیرند.

مرکز eMarketer در آخرین گزارش خود اعلام کرد توییتر در سالی که گذشت موفق شد تعداد مشترکان خود را ۲۴.۴ درصد افزایش دهد و این در حالی بود که طی یک سال قبل از رشد ۳۰.۴ درصدی در این زمینه تجربه شد. البته ناموفق بودن توییتر برای حضور در عرصه رقابتی شبکه‌های اجتماعی به این مساله ختم نمی‌شود. این شرکت پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۱۸ میلادی ۴۰۰ میلیون مشترک فعال داشته باشد، اما نکته مهم این است که در دوره زمانی یادشده میانگین رشد کاربران توییتر به ۱۰.۷ درصد می‌رسد.

شبکه اجتماعی Snapchat در سال گذشته به پیشرفت‌های فراوان دست یافت و در راستای آن مرکز تحقیقاتی Pew اعلام کرد یک‌دهم کاربران جهانی روی دستگاه موبایلی خود ابزار مخصوص Snapchat را در اختیار دارند. همچنین گفته شد مشترکان این پلتفرم در هر روز بیش از ۳۵۰ میلیون اسنپ ارسال می‌کنند که این رقم از ۲۰۰ میلیونی که برای سال قبل از آن اعلام شده بود، بیشتر است. اما باید توجه داشت که حضور در عرصه رقابتی شبکه‌های اجتماعی کار چندان آسانی نیست.

[section label=”4- جنبش «هر جا هستی نمازت را بخوان»”]

جنبش «هر جا هستی نمازت را بخوان»

بقرز

سایت فرهنگ نیوز در اقدامی فرهنگی و متفاوت تصمیم به ایجاد چالشی با موضوع اقامه نماز در روز طبیعت گرفته است.

مخاطبین می توانند با حمایت از طریق بازنشر پوستر و طرح این جنبش و همچنین تصویر شخصی نماز در محیط شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام قدمی در راه اعتلای فریضه نمازبردارند.
با انتشارتصاویرخود از نماز روز طبیعت فرهنگ اقامه نماز را ارج نهیم.

[section label=”5- آلوده شدن شرکت‌های انرژی خاورمیانه توسط بدافزار Laziok”]

آلوده شدن شرکت‌های انرژی خاورمیانه توسط بدافزار Laziok

قبصثس

محققان امنیتی سیمنتک گروه هک جدیدی را شناسایی کردند که صنایع انرژی را هدف حمله خود قرار داده است. این گروه هک از یک بدافزار بانام Laziok که خود طراحی کرده است، استفاده می‌کند. این بدافزار داده‌های حساس را از شرکت‌های انرژی در سراسر دنیا سرقت می‌کند. امارات متحده عربی با ۲۵ درصد بیشترین میزان آلودگی را دارا است. پس‌ازآن عربستان با ۲۰ درصد و پاکستان و کویت هر دو با ۱۰ درصد بیشترین کشورهای آلوده هستند.

[section label=”6- آیا می دانید فیسبوک همواره در تعقیب شماست؟”]

آیا می دانید فیسبوک همواره در تعقیب شماست؟ حتی اگر عضو آن نباشید!

ثیبثزی

فیسبوک طی سال های اخیر همواره با چالش های امنیتی رو به رو بوده است. این بار نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد فیسبوک فعالیت بسیاری از کاربران فضای مجازی را بطور غیر قانونی تعقیب می کند حتی آن هایی که کاربر این شبکه اجتماعی نیستند.

طبق قوانین حاکم بر فضای مجازی در اروپا، شبکه های اجتماعی و سایر سایت های تعاملی می بایست پیش از قرار دادن کوکی های تعقیب کننده که می تواند محل جغرافیایی و فعالیت های کاربر در فضای مجازی را جمع آوری کند، از وی کسب اجازه کنند اما این گزارش جدید که حاصل نتایج تحقیقات مرکز ICT دانشگاه Leuven و دانشگاه Brussel است نشان می دهد فیسبوک مدت هاست از این قوانین تخطی می کند.

 

Guardian گزارش داده است فیسبوک از طریق دکمه های Like که هم اکنون در بیش از ۱۳ میلیون وب سایت قرار گرفته اند این کار را انجام می دهد و حتی اگر کاربر از این دکمه استفاده نکند اطلاعات فعالیت های اینترنتی وی جمع آوری شده و برای فیسبوک فرستاده می شود.

به اشتراک بگذارید:

یک دیدگاه