مرور رسانه های ۲۰ام فروردین ماه

رشد تبلیغات درون بازی‏های موبایلی

لیدا ایاز:‏صنعت ساخت بازی‌های موبایلی در دنیا همان قدر رشد کرده است که مخاطبان آن در سال‌های اخیر افزایش یافته‌اند. مخاطبانی که دیگر ترجیح می‌دهند بدون خرید دستگاه‌های رایج بازی با گوشی‌شان سرگرم بازی شوند و همین توجه بیش از اندازه به بازی‏هایی که به خرج کردن ساعت‏ها وقت می‌انجامد باعث شده تا مبتکران اقتصادی خیز جدیدی برای بهره بردن از این مرکز توجه بردارند. اگرچه در کشور ما تعداد بازی‌هایی که در خور توجه و پر مخاطب باشند، زیاد نیست اما دنیای بازی‌سازی موبایلی در جهان مملو از آمار شگفت‌آور از خرید روزانه بازی‌ها و تجارت میلیاردی شرکت‌های سازنده این بازی‌ها است و همین تجارت باعث شده تا تحلیلگران این فضا حساب ویژه‌ای روی تبلیغات درون این بازی‌ها باز کنند و با استفاده از این فضا درآمدهای قابل توجهی به دست آورند. به‌طوری‌که اخیرا دیو مدن (Dave Madden) از مدیران بخش بازی‏های موبایل شرکت الکترونیک آرتز، (Electronic Arts)، اعلام کرده به‌زودی بازی‏های موبایل «بزرگ‌ترین مکان برای تبلیغات در جهان» خواهند بود. همچنین آمار منتشر شده در این حوزه نشان می‌دهد میزان حساب به دست آمده در سال ۲۰۱۴ از خریدهای درون بازی، مبلغی در حدود ۵/ ۱ میلیارد دلار بوده است. البته در این میان بیشتر تحلیلگران حرفه‏ای در صنعت بازی‏های ویدئویی عقیده دارند «سطح وسیعی از مخاطبان» در بازی‏ها پولی خرج نمی‏کنند؛ پس بعضی از بازی‏ها تنها می‏توانند از تعداد محدودی از کاربران انتظار سوددهی را داشته باشند.

game-550x396

هک یک شبکه تلوزیونی توسط داعش
شبکه «تی وی ۵ موند» فرانسه توسط افرادی که گفتند وابسته به سازمان تروریستی داعش هستند هک شد که در پی آن پخش برنامه در همه شبکه های این شبکه تلویزیونی متوقف و پایگاههای اینترنتی آن نیز از کنترل خارج شد. ایو بیگو مدیرکل این شبکه گفت :« دیگر نمی توانیم هیچ چیزی از شبکه های خود پخش کنیم. پایگاههای اینترنتی و شبکه های ارتباط اجتماعی ما در اینترنت دیگر تحت کنترل قرار ندارند و هکرها پیامهای مرتبط با سازمان دولت اسلامی پخش می کنند.» به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس ، هکرها در پایگاه اینترنتی فیسبوک اسنادی را منتشر کردند و گفتند کارتهای شناسایی و زندگی نامه نزدیکان نظامیان فرانسوی است که در عملیات بر ضد سازمان دولت اسلامی شرکت دارند. نزدیک نیمه شب این شبکه توانست کنترل بر پایگاه اینترنتی فیسبوک را به دست بیاورد اما همه شبکه های تلویزیونی آن همچنان از پخش برنامه متوقف است. هکرها در یکی از این پیامها که در فیسبوک منتشر شد اعلام کردند :« نظامیان فرانسوی خود را از دولت اسلامی دور نگه دارید ، فرصت دارید خانواده خود را نجات دهید.» داعش در این پیام افزود :« بسم الله الرحمن الرحیم ، سایبر خلافت به جهاد سایبری خود بر ضد دشمنان دولت اسلامی ادامه می دهد.»

وابستگی هتل‌ها به بازاریابی آنلاین درسال ۲۰۱۵

گروه گردشگری: با رشد سریع و روزافزون تکنولوژی، ورود آن به همه زوایای زندگی گریزناپذیر شده است. در این میان صنعت هتل‌داری و اقامت هم از این قاعده مستثنی نیست. گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز با فراگیری خود هم  در جهت افزایش سرعت و آسایش گردشگران و ارائه‎دهندگان خدمات  و هم افزایش سطح انتظارات مشتریان، نقش موثری ایفا می‌کنند. در واقع گوشی‌های‌ تلفن همراه را دیگر نباید تنها به عنوان وسیله ساده‌ای برای ارتباط در نظر گرفت، بلکه هتل‌ها باید به این واقعیت توجه کنند و برندهای سفر باید با موبایل مسافران، به هم متصل شوند. امروزه گردشگران دیگر فقط با گوشی‌های هوشمند و تبلت، جست‌وجو نمی‌کنند، بلکه پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۵ یک رزرو از هر ۴ رزرو هتل با تلفن همراه انجام  شود و این میزان تا ۳۷ در صد نیز قابل افزایش است.  به گزارش رسانه «دنیای اقتصاد» بنابر اطلاعات موجود در حوزه رزرو آنلاین هتل‌ها پیش‌بینی می‌شود که رزرو سفرها از طریق موبایل در این سال، ارزشی معادل ۵/ ۳۹ میلیارد دلار را به خود اختصاص دهد. در سال ۲۰۱۵ شاهد خواهیم بود که «پرداخت با موبایل» به روال معمول برای پرداخت رزرو هتل‌ها تبدیل خواهد شد. در سال گذشته صنعت خرده‌فروشی آنلاین نشان داد که روش‌های پرداخت جایگزین همچون پی‌پال در حال افزایش است و یک مورد از هر ۴ مورد تراکنش‌های موبایل، اکنون از این کانال‌ها انجام می‌شود. با این اوصاف به نظر می‌آید که گوشی‌های هوشمند به شیوه‌های مختلف در حال درنوردیدن مرزهای بازاریابی آنلاین است. اما موبایل چگونه در این زمینه به کار می‌آید؟

گرایش مخاطبان به شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۵ چگونه خواهد بود؟

آمارهایی که مخاطبان شبکه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد در حال تغییر هستند. شبکه‌های اجتماعی قدیمی‌تر در حال رسیدن به تکامل هستند درحالی‌که برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدیدتر به‌سرعت در پی جذب کاربران جوان هستند. در گزارشی از آژانس اطلاعاتی Bussines Insider منابع تحقیقاتی زیادی بررسی‌شده است تا علت تغییر آمار کاربران شبکه‌های اجتماعی مشخص شود؟!
⚪️ بخشی از نکات کلیدی این گزارش به شرح زیر است:• فیس‌بوک Facebook همچنان شبکه اجتماعیِ محبوب خانم‌هاست.بر اساس نظرسنجی که در سال ۲۰۱۳ در ارتباط با جذابیت شبکه‌های اجتماعی انجام شد تمایل خانم‌ها در آمریکا حدود ۱۰درصد بیشتر نسبت به مردان برای استفاده از فیس‌بوک است.• فیس‌بوک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در میان نوجوانان آمریکاست.
نیمی از کاربران نوجوان فیس‌بوک گفته‌اند که نسبت به سال گذشته بیشتر از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. همچنین فیس‌بوک نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی، روزانه کاربران نوجوان بیشتری دارد.•در میان کاربران جوان آمریکایی اینستاگرام اعتبار بیشتری نسبت به توییتر و فیس‌بوک دارد.
بر طبق نظرسنجی موسسه Piper Jaffray که سالانه دو بار از نوجوانان انجام می‌شود، نوجوانان آمریکایی اینستاگرام را به‌عنوان مهم‌ترین شبکه اجتماعی می‌دانند. هم‌چنین این نظرسنجی نشان داد که ۸۳ درصد نوجوانان خانواده‌هایِ ثروتمند امریکا در اینستاگرام عضو هستند.

• لینکداین LinkedIn در میان بزرگسالان آمریکایی محبوب‌تر از توییتر است.

کاربران اصلی لینکداین بین ۳۰ تا ۴۹ سال سن دارند یعنی در سال‌های اولیۀ پیشرفت حرفه‌ای خود هستند، پس جای تعجب نیست که جوانان تحصیل‌کرده نیز به سمت شبکه لینکداین گرایش پیدا کنند.

•توییتر Twitter در حال حاضر به‌طور نگران‌کننده‌ای به سمت کاربران مرد کشیده شده است
این درحالی است که قبلاً توییتر به‌عنوان شبکه اجتماعی متعادلی به لحاظ جنسیتی شناخته می‌شد. در گزارش مرکز Pew نشان داده‌شده است که ۲۲درصد مردان از توییتر استفاده می‌کنند درصورتی‌که این آمار در مورد زنان تنها ۱۵درصد است.

• یوتیوب YouTube نسبت به سایر شبکه‌های تلویزیونی اینترنتی توانسته است مخاطبان بین ۱۸ تا ۳۴ سال را جذب کند.

بر طبق تحقیقات موسسه Nielson بین ماه‌های دسامبر ۲۰۱۳ تا فوریه ۲۰۱۴ نیمی از افراد در این محدودۀ سنی از یوتیوب بازدید کرده‌اند. به لحاظ تماشای محتوا توسط مخاطبان این شبکه نسبت به سایر شبکه‌های تلویزیونی یا دیجیتالی مثل فیس‌بوک یا ESPN در صدر قرار می‌گیرد.

•اسنپ‌چت Snapchat جوان‌ترین شبکه‌ی اجتماعی در میان همه شبکه‌هاست.

بر اساس نظرسنجی مرکز Informate از هر ۱۰ کاربر اسنپ چت بیش از ۶ نفر در رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال هستند درحالی‌که همین آمار در اینستاگرام به ۲۸درصد می‌رسد و به همین دلیل اسنپ چت شبکه‌ای با جوان‌ترین کاربران را دارد.

فیس‌بوک چه ارتباطی با افسردگی ما دارد؟

فیسبوک
به گزارش گروه رسانه‌های پایگاه خبری بی‌باک،  اکسپرس، کاربران پای رایانه‌های خود نشسته و به صفحه مانیتور خیره شده‌اند. آن‌ها صفحه اصلی شبکه اجتماعی که عضو آن هستند را بازکرده و پست‌های دوستان خود را نگاه می‌کنند. اغلب به این نکته پی می‌برند که وضع زندگی دوستانشان از همه لحاظ خوب است و آن‌ها به هر آنچه که می‌خواسته‌اند رسیده‌اند. اکثر پست‌ها مثبت است. مطالعه‌ای جدید نشان داده که این دسته از کاربران با نگاهی به پست‌های مثبت دوستان خود، بیشتر احساس تنهایی و افسردگی می‌کنند.

 

 

 

آیا شبکههای اجتماعی افسردگی میآورند؟

پژوهشگران می‌گویند زمان صرف شده بر روی فیس‌بوک برای دیدن عکس‌های تعطیلات دوستان و پست‌های مربوط با موفقیت آن‌ها با علائم افسردگی در ارتباط است. به گفته این محققان این افراد به فیس‌بوک اعتیاد پیدا کرده و نسبت به موفقیت دیگران احساس حقارت می‌کنند.  همچنین گفته می‌شود که مردان بیشتر در معرض «افسردگی فیس‌بوکی» هستند. یکی از دو پژوهش انجام شده نشان داد که تنها مردان در این شرایط احساس حقارت می‌کنند.  مای لی استیرز یک روانشناس است که می‌گوید: «فیس‌بوک اطلاعات زیادی در مورد دوستانی که حتی با آن‌ها صمیمی نیستم را به ما می‌دهد. این خود یک خطر است، زیرا بازه مقایسه اجتماعی ما بسیار گسترده‌تر می‌شود. شما نمی‌توانید جلوی این احساس را بگیرید، زیرا اصلا نمی‌دانید که دوستان شما قرار است چه پست‌های را ارسال کنند. علاوه بر آن، افراد اغلب مایل‌اند که در مورد اتفاقات مثبت زندگی خود پست ارسال کنند.»

آیا شبکههای اجتماعی افسردگی میآورند؟

او ادامه داد: «اگر مرتب دوستانمان را با خودمان مقایسه کنیم و زندگی آن‌ها را بهتر از زندگی خودمان بدانیم، شرایط دنیای واقعی ما بدتر می‌شود.»  استیرز دو پژوهش را در دانشگاه هوستن انجام داد و آن‌ها در مقاله‌ای با عنوان «فیس‌بوک چه ارتباطی با افسردگی ما دارد؟» منتشر کرد.  هر دو پژوهش نشان داد که فیس‌بوک با افسردگی در ارتباط است. استیرز اضافه کرد: «احساس افسردگی، اختصاص زمان به فیس‌بوک و مقایسه خود با دیگران اتفاقی است که دست به دست می‌چرخد.» او امیدوار است که مطالعه او به افرادی که پیشینه افسردگی دارند کمک کند، زیرا در طولانی‌مدت آثار مخربی را بر شرایط روحی این افراد به جای می‌گذارد.

IMAGE635087082392607788

افزایش امنیت بومی در فضای مجازی جزو مهمترین برنامه‌های سال ۹۴ است

محمد خوانساری، رئیس مرکز پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در خصوص عملکرد این مرکز تحقیقات در سال گذشته تاکید کرد:  در طول سال گذشته توانستیم مرکز تحقیقات را احیاء کرده تا بتدریج بتوانیم در راستای ارتقای پژوهش در صنعت فاوا قدم‌های موثری را برداریمخوانساری اجرای پروژه‌های کوچک و خرد تحقیقاتی را در مرکز تحقیقات جز اولویت‌های آخر این مرکز دانست و گفت: در تلاش هستیم تا  به طرح‌های کلانی که سرمایه و زمان و نیروی انسانی بیشتری را می‌طلبد بپردازیم و از سوی دیگر در اجرای طرح‌های کلان به گونه‌ای عمل خواهیم کرد تا اکو سیستم آن در مراحل مختلف در نظر گرفته شود.

به اشتراک بگذارید:

یک دیدگاه