مرور رسانه های ۲ مهرماه

کمپین آن‌لاین مسلمان علیه داعش

images

جمعی از کاربران مسلمان شبکه‌های اجتماعی کمپینی با عنوان «نه به نام من» علیه اسلامی که داعش معرفی می‌کند راه انداخته‌اند تا بگویند داعش معرف اسلام و مسلمین نیست. داستان این‌که اسلام اصیل کدام است و چه رفتاری را باید مصداق اسلام اصیل دانست داستانی است «پر آب چشم». در طول تاریخ تنها برای اثبات این‌که کدام رفتار و باور معرف «اسلام راستین» است سرهای بی‌شماری بر دار شده و خون‌های بسیاری ریخته شده است. البته تلاش خونین برای اثبات اصالت خاص اسلام نیست و همه گفتمان‌هایی که خود را حق مطلق و دیگران را مطلقا باطل می‌دانند، در این تاریخ خونین هم‌داستان هستند. همین استفاده هوشمندانه از شبکه‌های اجتماعی توسط داعش و ایجاد توامان جذابیت برای علاقه‌مندان و وحشت در مخالفان موجب شده است برخی دیگر از مسلمانان کاربر این شبکه‌های اجتماعی هم که روش و مدعاهای داعش را انحرافی می‌دانند به واکنش واداشته است. به گزارش ، حاصل این واکنش را از جمله می‌توان در چارچوب کمپینی با عنوان «نه به نام من» NotInMyName دید که با همین هشتگ هم توئیت‌هایش در توئیتر منتشر می‌شود.

راه اندازی آزمایشگاه اختصاصی برای اینترنت اشیا

13930430000144_PhotoA

شرکت مدیاتک فناوری اختصاصی را در اختیار فعالان حوزه سخت افزار و نرم افزار قرار داده تا از آن برای طراحی برنامه‌ها و ابزار سازگار با نسل جدید اینترنت استفاده شود. نسل جدید اینترنت موسوم به اینترنت اشیا امکان اتصال همه ابزار و وسایل را به اینترنت فراهم می آورد. این ابزار به برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان در هر سطح از مهارت فنی امکان می‌دهد محصولات پوشیدنی سازگار با اینترنت اشیا طراحی و عرضه کند. این دو محصول که MediaTek Labs و LinkIt Development Platform نام دارند طراحی اولیه هر نوع محصول سخت‌افزاری و نرم افزاری سازگار با اینترنت اشیا را برای کاربران ممکن می کنند.

ترفندهای تازه فیس بوک برای بمباران تبلیغاتی کاربران

facebook-testing-new-timeline-format-with-single-column-of-posts-updated-8395815038

فیس بوک قصد دارد پلاتفورم تبلیغاتی تازه‌ای را برای افزایش کارآیی آگهی‌های آنلاین خود راه‌اندازی کند تا مشاهده این تبلیغات از سوی کاربران تضمین شود. این پلاتفورم نسخه‌ای طراحی شده از Atlas Advertiser Suite است که یک پلاتفورم مدیریت و برآورد تبلیغات محسوب می‌شود که فیس بوک آنها را سال گذشته از مایکروسافت خریداری کرد. فیس بوک می‌گوید از این طریق هدف گذاری تبلیغاتی و شناخت مخاطبان به شیوه‌ای موثرتر صورت می گیرد و کاملا می‌توان پی برد که کاربر کدام آگهی را مشاهده کرده، با کدامیک تعامل داشته و کدامیک را جدی گرفته و بر مبنای آن خرید کرده است.

دسترسی نیمی از مردم جهان به اینترنت تا سال ۲۰۱۷

OnlineNewsImage.aspx

اینترنت – تا ۳ سال آینده بیش از ۵۰ درصد از مردم جهان از طریق پهنای باند متحرک (موبایل) و به وسیله گوشی های هوشمند تلفن همراه و تبلت که هم اکنون سریعترین فن آوری در تاریخ بشریت را به ثبت رسانده اند، می توانند به شبکه جهانی اینترنت به صورت آنلاین دسترسی داشته باشند. بر اساس نسخه ۲۰۱۴ گزارش “وضعیت پهنای باند” اتحادیه بین المللی ارتباطات سازمان ملل متحد که شنبه در نیویورک منتشر شد، ۴۰ درصد از مردم جهان در سال ۲۰۱۳به اینترنت دسترسی داشتند یعنی رقمی معادل ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفرکه این تعداد تا پایان سال جاری میلادی به ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت. در این گزارش آمده است بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر تا پایان ۲۰۱۴ به پهنای باند متحرک دسترسی پیدا خواهند کرد و این تعداد تا ۵ سال آتی به ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.

سایت جدید موساد برای جذب جاسوسان

موساد و سیا 5500 دانشمند عراقی را ترور کرده‌اند

موساد برای جذب جاسوسان جدید یک سایت چند زبانه راه‌اندازی کرد. سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، یک سایت جدید را برای جذب جاسوسان با کمک یک ویدیوئی تبلیغاتی که به فیلم‌های تحریک‌آمیز هالیوودی شبیه است، راه‌اندازی کرد. هدف از راه‌اندازی این سایت، آسان‌سازی ورود به سازمان موساد برای نیروهای احتمالی است چرا که این افراد از کارهای پیشنهاد شده خبر ندارند. این سایت که به زبان‌های عبری، فرانسوی، انگلیسی، روسی، عربی و فارسی پیام‌های خود را ارائه می‌دهد، نوشت: کشور، نژاد و یا دین تو هر چه که باشد می‌توانی با ما کار کنی. این‌ سایت همچنین وعده دستمزدهای بالا را به افراد علاقه‌مند داده است.

سیستم پردازش برای داده

can-stock-photo_csp13176377

سیستم پردازش ابری Cloudera اظهار کرد در هر۱۵ دقیقه بین ۵۰ تا ۶۰ کاربر برای داده کاوی به سیستم آنها ملحق میشود.اخیرا اینتل هم ۹۰۰میلیون دلار بر روی این سیستم پردازش برای آنالیز داده هایش سرمایه گذاری کرده است. پرکاربردترین موضوعاتی که توسط شرکتها در Hadoop مورد تحلیل و آنالیز قرارا میگیرند: مدیریت تبلیغات، فروش و بازاریابی و موضوعات امنیتی و موضوعات اجتماعی و آموزش و کسب مهارت و مدیریت دیتابیس

 

به اشتراک بگذارید:

یک دیدگاه