مرور رسانه ها، ۲۹ اردیبهشت ۹۵

موارد غیراخلاقی تلگرام با ربات شناسایی می‌شوند

IMG08041059وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای پیگیری موارد غیراخلاقی در شبکه هایی مانند تلگرام رباتی ایجاد کرده ایم که این موارد را شناسایی می کند و ما با اعلام لیست، اقدام می کنیم. کاربران ایرانی‌ در استفاده از پیام رسان ها، ابتدا به ۲ شبکه اجتماعی آمریکایی و رژیم اشغالگر قدس مراجعه کرده بودند که از نظر امنیتی با آن‌ها مشکل داشتیم، اما اکنون شبکه روسی تلگرام را انتخاب کرده‌اند. وی گفت:‌ از آنجایی که بین شبکه های آمریکایی و رژیم اشغالگر قدس، کاربران ایرانی، شبکه ای را انتخاب کرده اند که مالک آن روسی است، نشان دهنده به وجود آمدن تغییرات سیاسی است و مسئولان این شبکه حاضرند با ما تعامل کنند. منبع: وارش

گوگل دوباره ایران را تحریم کرد

4544118_288گوگل چند روز پیش تحریم‌ها علیه ایران را برداشته بود، اما این رفع تحریم چند روز بیشتر دوام نداشت و کشورمان مجدداً در لیست تحریم قرار گرفت. منبع: باشگاه خبرنگاران

آمازون خبر ارسال کالا به ایران را تکذیب کرد

1635914_471یک شنبه در فضای مجازی شایعاتی در مورد ارسال کالا از طرف فروشگاه اینترنتی آمازون به ایران شکل گرفت که با پیگیری‌های انجام شده، از طرف این فروشگاه اینترنتی بین المللی تکذیب شد. مسئولان شرکت آمازون با تکذیب شایعه فرستادن کالا به ایران اشاره کردند که آن‌ها هیچگونه معامله با مشتری های ایرانی ندارند و تمامی اخبار در این رابطه کذب است. منبع: مشرق

غلبه فیس‌بوک به مطالعه و ورزش

Facebookفیس بوک به طور میانگین ۵۰ دقیقه از وقت افراد را در روز می‌گیرد. عددی که در گزارش نیویورک‌تایمز مدنظر قرار گرفته ۵۰ است، یعنی متوسط زمانی که به گفته این شرکت، کاربران هر روزه در فیس‌بوک، اینستاگرام و پلت‌فرم مسنجر فیس‌بوک و البته بدون احتساب اپلیکیشن معروف پیام‌رسانی واتس‌اپ صرف می‌کنند. طبق آخرین داده‌های به‌ دست آمده از comScore، تنها پلت‌فرم نزدیک به فیس‌بوک، یوتیوب آلفابت است که کاربران به طور متوسط ۱۷ دقیقه در روز را در آن می‌گذرانند که کمتر از نصف ۳۵ دقیقه‌ای است که کاربران در فیس‌بوک صرف می‌کنند (که برخلاف ۵۰ دقیقه زمان در فیس‌بوک، تنها از کاربران در آمریکا به دست آمده است. طبق داده‌های comScore، کاربران به طور متوسط ۹ دقیقه در تمامی سایت‌های یاهو، دو دقیقه در لینکدین و تنها یک دقیقه در توئیتر صرف می‌کنند و جای تعجب نیست که توئیتر در تلاش برای جذب تبلیغات است. منبع: فریادگر

سرمایه گذاری جدید لاین در ایران

13950222000905_PhotoAصاحبان ژاپنی نرم افزار پیام رسان لاین که تا چندی پیش مورد اقبال ایرانی‌ها بود، اخیرا تجارت جدیدی را در ایران آغاز کرده‌اند. نرم افزار پیام رسان لاین چندی پیش یکباره مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت که اخیرا در رقابت شدید پیام رسان ها در ایران اقبال این پیام رسان کمتر شده است. کسب و کار جدید صاحبان لاین در ایران بر ارائه خدمات مد و زیبایی و سبک زندگی به بانوان متمرکز شده است و قصد دارد به وب سایت مرجع در زمینه مسائل روزمره‌ بانوان ایرانی تبدیل شود. منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید:

یک دیدگاه