مرور رسانه ها، ۱۶ مرداد ۹۶

قانون‌گذاری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد امنیت اینترنت اشیا
وی‌تری: مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد هفته آینده پیش‌نویس قانونی برای مشخص شدن چارچوب‌های امنیتی اینترنت اشیا را برای اولین بار پیشنهاد بدهد.
استفاده فیس‌بوک از هوش‌مصنوعی برای ترجمه مطالب ارسالی کاربران
وی‌تری: فیس‌بوک استفاده از یک شبکه هوش‌مصنوعی پیشرفته را برای ترجمه مطالب ارسالی کاربران در این شبکه‌اجتماعی به کار گرفته تا دقت ترجمه‌ها افزایش یابد. شبکه هوش‌مصنوعی فیس‌بوک، Caffe2 deep نام دارد و برای استفاده عمومی و به صورت متن باز طراحی شده است. شبکه یاد شده رقیبی برای سیستم مشابه گوگل یعنی Tensorflow محسوب می‌شود. مقایسه‌های صورت گرفته نشان می‌دهد کیفیت ترجمه‌های شبکه هوش‌مصنوعی فیس‌بوک، ۲.۵ برابر بیشتر از ترجمه‌های انجام شده به صورت ماشینی است.
بلوکه کننده تبلیغات مرورگر کروم از راه رسید
 دیجیتال‌ترندز: تازه‌ترین نسخه مرورگر اینترنتی کروم به ابزار بلوکه کردن و مدیریت تبلیغات مجهز شده است، که به کاربران امکان می‌دهد تنها تبلیغاتی را مشاهده کنند که دوست دارند در معرض دیدشان قرار بگیرد.
ایرانی‌ها تنها مشتریان تلگرام‌ هستند
تسنیم؛ روح‌الله مؤمنی نسب(تحلیلگر شبکه‌های اجتماعی): تغییرهای پی‌درپی و تنوع شاخه‌های فضای‌مجازی سبب شده است تا جامعه نسبت به فضای‌مجازی و خطرات آن منفعل شود. مصرف بالای اینترنت در ایران به سبب بعد اجتماعی و اثرگذاری فضای‌مجازی است که ایرانی‌ها را در این فضا بسیار فعال کرده است. امروز لازم است تا شبکه‌های جایگزین داخلی فضای‌مجازی به ایرانیان معرفی شود.
قطع کنترل کامپیوتر از راه دور بخاطر محدودیت تجاری
بی‌بی‌سی: سایت Team viewer که امکان کنترل کامپیوتر دیگر از راه دور را می‌دهد، از جمعه به کاربرانی که با ip ایران وارد می‌شوند پیام می‌دهد که بخاطر محدودیت تجاری اروپا و آمریکا، ارائه خدمات را قطع کرده است.
رشد گوشی‌های هوشمند کند شد
مهر: روند رشد تلفن‌های هوشمند در دنیا رو به کندی می‌رود. به‌نحوی که رشد عرضه تلفن‌های هوشمند در سال گذشته ۳ درصد بوده است که نسبت به نرخ رشد ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۵، کاهش داشته است. تبلیغات اینترنتی در حال رشد است. به نحوی که در بازار تبلیغات اینترنتی درآمد گوگل از تبلیغات در سال ۲۰۱۶، بیست درصد و فیس‌بوک ۶۲ درصد رشد داشته است. صوت جایگزین متن در پرس‌وجوهای آنلاین شده است. به طوریکه در سال ۲۰۱۶، بیست درصد پرس‌وجوها از طریق تلفن همراه صوتی بوده‌اند و دقت این پرس‌وجوها ۹۵ درصد بوده است. با افزایش سرویس های ویدئویی آنلاین، میزان تماشای تلویزیون در خانه در حال کاهش است. به نحوی که نت فیلیکس نسبت به ۱۰ سال گذشته، از صفر به ۳۰ درصد درآمد سرگرمی خانگی در آمریکا دست‌یافته است.
به اشتراک بگذارید:

یک دیدگاه