مرور رسانه ها، ۱۵ آبان ۹۵

 

ادعای گوگل: وب ایمن تر از گذشته شده است

زد دی نت: گوگل مدعی است با افزایش استفاده از پروتکل امنیتی HTTPS در سیستم عامل کروم ایمنی فضای مجازی نسبت به گذشته افزایش قابل ملاحظه ای یافته است. گوگل امیدوار است در آینده با افزایش استفاده از HTTPS امنیت بیشتر شود، اما استفاده از پروتکل HTTPS ‌بر روی گوشی های هوشمند کم است و بر روی گوشی های اندرویدی از ۴۲ درصد فراتر نمی رود.

شبکه‌های اجتماعی عامل افزایش اضطراب /فیس‌بوک و اینستاگرام افراد را به محصول تبدیل می‌کنند

یونیورسیتی تایمز: محققان می گویند ارسال پیام های ناخواسته، لایک زدن های اشتباهی، یا ارسال پیام‌های دوستی از سوی افراد نامطلوب به علاوه مزاحمت های آنلاین از جمله عوامل مهم افزایش اضطراب و نگرانی های اجتماعی هستند. بر اساس بررسی های صورت گرفته در ایرلند یکی از نتایج استفاده گسترده از شبکه های اجتماعی ترس از فراموش شدن و کنارگذاشته شدن است. محققان ایرلندی معتقدند فیس بوک و اینستاگرام افراد را به محصول و نه یک شخص مبدل می کنند، محصولاتی که باید همیشه راهی برای افزایش جلوه گری و جذابیتشان پیدا شود.

افشای سرمایه گذاری آلفابت در اسنپ چت

بیزینس اینسایدر: تصاویر و ویدئوهای ارسالی از طریق اسنپ چت بعد از چند ثانیه ناپدید و حذف می شوند و همین امر موجب برخی سواستفاده های غیراخلاقی از این برنامه نیز شده است.

استفاده از هوش مصنوعی برای پیروزی در بازی‌های رایانه‌ای

بیزینس اینسایدر: گوگل می گوید برنامه مفصلی برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی DeepMind خود در بازی های ویدئویی استراتژیک دارد و می خواهد از این طریق، توان خودآموزی آنها برای پیشبرد بازی های مختلف را بررسی کند.

فناورانه‌ترین نقطه جهان ساخته شد

روزنامه بیزینس اینسایدر فناورانه‌ترین شهرهای جهان را به ترتیب سونگدو، سانفرانسیسکو، لندن، نیویورک، سئول، لس‌آنجلس، بوستون، تایپه، تورنتو، سنگاپور، آمستردام، توکیو، شیکاگو، برلین و مونیخ می‌داند.

گزارش آماری درباره یک پدیده/ به کلش آو کلنز عادت کرده‌ایم؟

مهر؛ سیدمحمد علی سید حسینی(مدیر مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال): گزارش‌های سالانه نشان می‌دهند ۷ درصد از جمعیت کل ایران در سال ۹۴ کلش آو کلنز را بازی کرده اند. تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و کرج بیشترین بازیکنان کلش را تا به امروز داشته‌اند.: ۳۰ درصد از بازیکنان کلش در ایران حداقل یکبار برای این بازی پرداخت کرده‌اند و ۸۵ درصد از این بازیکنان باور دارند که به این بازی عادت کرده‌اند.

افزایش اینترنت موبایلی تا ۷۵ درصد/ پوست اندازی فایرفاکس در سال آینده

آژانس رسانه‌ای زنیت: پیش بینی می شود ۶۰ درصد از دلارهای تبلیغات اینترنت جهانی از تبلیغات تلفن همراه در سال ۲۰۱۸ به دست می‌آید. تمامی مخارج تبلیغات تلفن همراه در سال ۲۰۱۸، ۱۳۴ میلیارد دلار خواهد بود.

اسکات سینگر(مدیر اجرایی رسانه‌های دیجیتال و مدیرعامل شرکت مشاوره نوآوری DDG): در چهار سال آینده شاهد خواهید بود که مجموع استفاده از اینترنت برای تلفن همراه از ۴۰ درصد به ۷۰ درصد می‌رسد.

اینترنت چگونه به افزایش شکاف آگاهی و شکاف دیجیتالی منجر شد؟

گرداب: نظریه‌ شکاف آگاهی که در سال۱۹۷۰ ابداع شد، بیان می‌کند که وقتی حجم بالایی از اطلاعات به سرعت در جوامع منتشر می شوند، شکاف دانش و آگاهی نه تنها کم نشده، بلکه بر آن افزوده می‌شود. مفهوم شکاف دیجیتالی بیان می‌کند که در دنیای جدید، بهره‌گیری از تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی میان کشورهای مختلف و همچنین درون جوامع به صورت عادلانه تقسیم نشده‌است. در ایران میزان استفاده‌ نامناسب از اینترنت آمار قابل توجهی دارد. این مسئله به خاطر ضعف در افزایش آگاهی مردم و عدم جایگاه مناسب دروس مرتبط با سواد رسانه‌ای در کشور است.

جدال توئیتر برای بقا

ایران؛ جاش المان(یکی از مدیران پیشین توئیتر): توئیتر هرگز نتوانست فضایی را ایجاد کند که بیشتر مردم احساس کنند می‌توانند در آن فعالیت کنند. به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران حیات شبکه اجتماعی توئیتر در گرو به فروش رسیدن است چراکه دیگر سهام این کمپانی تنها از حیات این شبکه اجتماعی نشان دارد و خبری از رقابت آن با سایر شبکه‌های اجتماعی نیست

دلخوش وعده‌ها نباشیم

شهروند: بحران هویتی، جوان امروز ایرانی را به تنهایی رسانده و باعث شده شبکه‌های اجتماعی پناه او باشند؛ فضایی که برای آن هم برنامه جدی‌ نداریم و همانند جوان به حال خود رها شده است.

خلق فرصت، خواب مسئولان!

جوان: (باتوجه‌به هزینه ۱۳۲میلیاردی بازی کلش آف کلنز) موج بازی اینترنتی به عنوان نمونه‌ای از دنیای مجازی نشان می‌دهد با فرصت‌های ویژه‌ای برای کسب درآمد از محیط‌های مجازی روبه‌رو هستیم. (برای شناخت فرصت های فضای مجازی) ما ضعف بسیار بزرگی درباره نحوه جمع‌آوری و کاربردی کردن اطلاعات و داده‌ها داریم که نیاز به کسب مهارت در آن بسیار حائز اهمیت است. تقریباً در قیاس مصرف داده‌های غیرکاربردی و سرگرم‌کننده فضای مجازی با استفاده بهینه و مفید اطلاعات این فضا، نزدیک به صفر هستیم که بیش از همه نیاز به برنامه‌ریزی فرهنگی، اقتصادی و سیاستگذاری دارد. نباید دلخوش به راه‌اندازی کسب‌وکارهای خدماتی در فضای مجازی باشیم و آن را نشانه استفاده بهینه از آن بدانیم بلکه باید آموزش‌ها برای مدیریت منابع در سطوح مختلف از نخبگان و مسئولان تا مردم طراحی شود.

ابطال مجوز‌های VTPI صداوسیما

فارس: ایرانسل، توسعه بهنگام غدیر، آسمان(متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام)، باران تلکام (متشکل از فناپ، آریا همراه، سام سرویس و مهندسی ایران‌برنا) و تراشه سبز مجوز تلویزیون اینترنتی دریافت کردند. اکنون با لغو مجوز‌های اعطایی قبلی، قرار بر این شده که فراخوان جدیدی برای اپراتورهای تلویزیون های اینترنتی اعلام و شرکت‌های جدیدی پذیرفته شوند. تأکید رسانه ملی بر فعالیت انحصاری در فضای تلویزیون تعاملی در حالی است که با افزایش سرعت اینترنت و فراگیری استفاده از شبکه‌های اجتماعی، انتقال فایل‌های تصویری با سهولت  بیشتری همراه شده است.

محیط‌بانان سردرگم

شهروند: نامه‌ای اداری با امضای فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست، استفاده از عنوان محیط‌بان و آرم یگان را در شبکه‌های اجتماعی مجازی ممنوع اعلام کرد. نامه منع فعالیت محیط بانان در شبکه‌های اجتماعی باعث شده بعضی محیط‌بانان درشهرستان‌ها، نام و عکس خود را درشبکه‌های اجتماعی تغییر دهند یا فعالیت اینترنتی را کنار بگذارند.

حمیدرضا خیلدار(فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست): ما نگفتیم که محیط‌بانان در فضای مجازی فعالیت نکنند، فقط گفتیم با آرم محیط‌بان در گروه‌های مختلفی که به فعالیت صنفی کشیده می‌شود، نروند. (در شبکه های اجتماعی) فعالیت به‌عنوان شخصیت حقیقی مانعی ندارد. اما با فعالیت‌هایی چون بیان مشکلات صنفی، تشکیل اپوزیسیون و تداوم بحث سیاسی از طرف شخصیت‌های حقوقی به‌عنوان تخلف برخورد می‌شود. اگرچه براساس دستورالعمل نیرو‌های مسلح استفاده از عنوان نظامی در شبکه‌های مجازی ممنوع است، اما محیط‌بانان هنوز درباره فعالیتشان درفضای مجازی سردرگم هستند. ضوابط استخدامی ما براساس قانون مدیریت خدمات کشوری است؛ یعنی کارمندیم و فعالیت مجازی ما منعی ندارد. اما سلاح و لباس داریم که تحت نیروهای مسلح فعالیت می‌کنیم و نمی‌توانیم در فضای مجازی فعالیت کنیم.

به اشتراک بگذارید:

یک دیدگاه