مروری بر رسانه ۱۸آذر ماه

کشف یک بدافزار مخوف در لینوکس

کشف یک بدافزار مخوف در لینوکس
به نقل از رسانه آرس تکنیکا محققان بدافزار بسیار بی‌سر و صدا و خطرناکی را در کامپیوترهای لینوکس کشف کرده‌اند که صاحبان آن مدت‌ها است در حال جمع آوری اطلاعات دولت‌ها و شرکت‌های دارویی از این طریق هستند. حد اقل ۴ سال است که صاحبان این تروجان (تروجان نوعی بدافزار است) نهادهای دولتی، سفارت‌ها، ارتش، نهادهای آموزشی و تحقیقاتی و شرکت‌های دارویی را در بیش از ۴۵ کشور جهان مورد هدف قرار داده‌اند.

دردسرهایی که Tor ایجاد می‌کند
دردسرهایی که Tor ایجاد می‌کند
به نقل از رسانه آرس تکنیکا در ده سال گذشته، اکثر سارقان آنلاین بانکی از شبکه تور Tor استفاده کرده‌اند تا نا‌شناس باقی بمانند. وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارشی که در زمینه سرقت‌های بانکی منتشر کرده اعلام نمود که اکثر سارقان از ابزار تور برای پنهان ماندن استفاده کرده‌اند.

دردسرهایی که Tor ایجاد می‌کندبا ویکر، پیام را بعد از فرستادن پاک کنید
اپلیکیشن Wickr یکی از امن‌ترین اپلیکیشن‌های رد و بدل کردن مسیج است که علاوه بر گوشی از طریق کامپیو‌تر نیز قابل استفاده است. ادوارد اسنودن (کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که ساز و کار شنود ایمیل‌ها و پیام‌ها را لو داد) دنیای امنیت دیجیتال را زیر و رو کرد. پس از او شاهد ظهور تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهایی هستیم که حریم خصوصی و امنیت کاربران را مهم می‌دانند و برای حفظ آن‌ها تلاش می‌کنند. رمزگذاری پیام‌ها و اطلاعات یکی از روش‌های اساسی این کار است.

 

جنگ حریم خصوصی در اروپا به مساله‌ی ردیابی کاربران کشیده می‌شود

«انگشت‌نگاری دستگاه‌ها»، یعنی روند جمع‌آوری بی سروصدای اطلاعات مربوط به یک کاربر، یکی از روش‌هایی است که در حال حاضر برای ردگیری کاربران آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سند این کارگروه در این مورد آمده: «گروه‌ها و شرکت‌هایی که قصد دارند از روش انگشت‌نگاری دستگاه‌ها برای دستیابی به اطلاعات در مورد کاربران یا ذخیره‌ی این داده‌ها استفاده کنند، باید ابتدا رضایت معتبری از کاربران داشته باشند، مگر این که استثنایی برای این حالت مشخص شده باشد».

آیا می‌توان از توییتر برای نجات افراد مترصد خودکشی استفاده کرد؟

آیا می‌توان از توییتر برای نجات افراد مترصد خودکشی استفاده کرد؟
سازندگان این اپلیکیشن به تحقیقاتی استناد می‌کنند که نشان دهد بین رفتار افراد در توییتر و اقدام به خودکشی‌شان رابطه‌ی معناداری برقرار است.  سمریتنز، گروه خیریه جلوگیری از خودکشی، سرویس هشداری تعبیه کرد تا به دوستان فردی که قصد خودکشی احتمالی دارد، هشدار دهد. کاربران توییتر قادر بودند برنامه رادار سمریتنز را نصب کنند تا دوستان‌شان را تحت‌نظر داشته باشد و اگر نشانه‌ای از دست و پا زدن آن‌ها برای حل مشکلات‌شان و ابراز تمایل‌شان به خودکشی دیدند، به کمک‌شان بشتابند. این برنامه از الگوریتمی استفاده می‌کند که به دنبال کلید واژه‌های خاصی در توییت‌های افراد می‌گردد. «از خودم متنفرم»، «از تنهایی خسته‌ام»، «افسرده‌ام»، «به من کمک کنید»، و «نیاز دارم با کسی حرف بزنم» از جمله‌ی این عبارات کلیدی هستند.

 

برقراری ۲۱ درصد مکالمات بین الملل با تلفن اینترنتی
حسین معدنی پور مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت در رسانه مهر: ۲۱ درصد ترافیک مکالمات بین الملل به خارج از ایران از طریق voip و با استفاده از پیش شماره های ۰۲۰ ،۰۵۰ و ۰۶۰ در بستر ارتباطی شرکت ارتباطات زیرساخت برقرار می شود.

برنامه‌های همراه برای مخفی کردن هویت قابل اعتماد نیستند

برنامه‌های همراه برای مخفی کردن هویت قابل اعتماد نیستند

بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی برنامه‌های همراه مدعی مخفی نگهداشتن هویت کاربران همراه به جای این کار در عمل مشخصات آنان را افشا می‌کنند. شرکت SilverSky Labs که در حوزه کلود خدمات امنیتی ارائه می‌کند موفق به شناسایی آسیب‌پذیری خطرناکی در برنامه همراه ییک یاک شده که در اصل برای تبادل پیام بدون شناسایی هویت کاربران و بر مبنای موقعیت مکانی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهمترین آمار شبکه‌های اجتماعی در سال 2014

مهمترین آمار شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۴

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۴ میلادی، مرکزSocial Media Today مهم‌ترین آمار و ارقام مربوط به شبکه‌های اجتماعی در یک سال گذشته را به قرار زیر منتشر کرده است.
آمارهای کلی
۱- بیش از ۹۷ درصد جست‌وجوهای کاربران در شبکه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها و فروشگاه‌های آنلاین مربوط می‌شود.
۲- ۶۸ درصد مشترکان شبکه اجتماعی Google+ مذکر هستند و در مقابل ۸۰ درصد مشترکان Pinterest را زنان تشکیل می‌دهند.
۳- ۸۰ درصد مدیران بر این باورند که شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در بازاریابی و معرفی برند آنها ایفا می‌کنند.
۴- ۷ درصد مردم آمریکا تاکنون نام فیس‌بوک را هم نشنیده‌اند و ۴۱ درصد آنها اعلام کردند حتی یک بار هم نام LinkedIn را نشنیده‌اند.
۵- ۸۲ درصد کاربران بزرگسال اینترنتی در آمریکا دست‌کم در یک شبکه اجتماعی عضو هستند که این رقم در سال ۲۰۱۲ میلادی ۶۷ درصد و در سال ۲۰۰۵ هم ۸ درصد اعلام شده بود.
۶- ۷۱ درصد مشتریانی که روی شبکه اجتماعی از برند محبوب خود پاسخ دریافت می‌کنند، استفاده از خدمات آن را به دیگر کاربران هم توصیه می‌کنند.
۷- ۶۵ درصد مدیران ارشد شرکت‌ها اعلام کردند سازمان آنها از ابزارهای مخصوص رسانه‌های اجتماعی برای فهم هرچه بهتر بازار استفاده می‌کند، ۴۵ درصد بر ارتقای فعالیت‌های عملیاتی خود به‌واسطه شبکه‌های اجتماعی تاکید کردند و ۴۵ درصد هم گفتند که حضور کارمندان در این قبیل فضاها هوش آنها را ارتقا می‌دهد.
۸- به طور میانگین هر دقیقه ۷۰۰ لینک ویدیویی در یوتیوب روی شبکه اجتماعی توییتر منتشر می‌شود و مشترکان فیس‌بوک در مجموع روزانه به اندازه ۵۰۰ سال تصویر ویدیویی تماشا می‌کنند.
۹- ۶۰ درصد مشترکان LinkedIn روزانه روی یک آگاهی تبلیغاتی کلیک می‌کنند و ۴۷ درصد مراکز بازاریابی دست‌کم توانسته‌اند یک مشتری روی LinkedIn پیدا کنند.
۱۰- ‌۷۰ درصد برندها روی Google+ صفحه شخصی دارند که این رقم در فصل آخر ۲۰۱۲ چهار درصد گزارش شده بود.
۱۱- ‌۶۹ درصد برندها روی Pinterest حضور دارند که این رقم در فصل آخر ۲۰۱۲، ۱۰ درصد بود.
۱۲- ‌۹۳ درصد تحقیقات آنلاین از داخل جست‌وجوگرهای اینترنتی آغاز می‌شود و ۶۸ درصد مشتریان قبل خرید کالا محصول مورد نظر خود را روی شبکه اجتماعی بررسی می‌کنند.
۱۳- ۸۶ درصد شرکت‌ها شبکه اجتماعی را ابزاری آسان برای بازاریابی می‌دانند و ۴۱ درصد ابزارهای اجتماعی مخصوص ارتباط با مشتری به‌کار می‌روند.
۱۴- ‌۴۰ درصد بازاریابان از Google+ استفاده می‌کنند، ۷۰ درصد قصد دارند چیزهای بیشتری از این شبکه اجتماعی یاد بگیرند و ۶۷ درصد هم برنامه‌هایی برای افزایش فعالیت‌های خود در این فضا دارند.
۱۵- ‌۴۲ درصد کاربران به‌صورت مرتب مشخصات خود در LinkedIn را به‌روز می‌کنند.
۱۶- ‌هر ثانیه ۸ هزار کاربر یک لینک یا عکس را در اینستاگرام لایک می‌کنند.
۱۷- شبکه‌های اجتماعی حجم فعالیت مراکز بازاریابی را دو برابر کرده‌اند و در افزایش سود آنها هم دخیل بودند.
۱۸- زنان بیش از مردان صفحات مربوط به برندها در شبکه‌های اجتماعی را نگاه می‌کنند.
آمارهای سازمانی
۱۹- ۷۷ درصد از ۱۰۰ شرکت برتر جهان که نام آنها در فهرست Fortune Global 100 منتشر شده است روی توییتر صفحه اختصاصی دارند.
۲۰- ۴۷ درصد از ۱۰۰ شرکت برتر جهان در فهرست مذکور روی Google+ حضور دارند.
۲۱- بیش از یک‌سوم شرکت‌های حاضر در فهرست Fortune 500 حساب کاربری خود در Google+ را فعال کرده‌اند.
۲۲- ۷۰ درصد شرکت‌های حاضر در فهرست Fortune 500 روی فیس‌بوک صفحه اختصاصی دارند و ۹ مورد از ۱۰ شرکت برتر جهان فیس‌بوکی هستند.
۲۳- پنج شبکه اجتماعی برتر برای سازمان‌های جهان به‌ترتیب LinkedIn، توییتر، فیس‌بوک، یوتیوب و Google+ هستند.
۲۴- از ۵۰۰ شرکت برتر در کشور آمریکا تنها ۲۸ مورد در توییتر صفحه اختصاصی دارند و فقط ۱۹ درصد آنها به صورت فعال این صفحه را مورد استفاده قرار می‌دهند.
۲۵- ۶۸ درصد مدیران شرکت‌هایی که نام آنها در فهرست Fortune 500 موجود است هیچ سیاستی برای آنچه در صفحه خود در شبکه اجتماعی منتشر می‌شود در اختیار ندارند.
۲۶- در محور امتیازبندی ۱ تا ۱۰ نیمی از شرکت‌ها به میزان فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی امتیاز ۳ دادند، ۳۱ درصد امتیاز ۴ تا ۶ را برای خود مناسب دانستند و ۱۷ درصد هم امتیاز بالای ۷ درصد را صلاح دیدند.
۲۷- از نظر بخش‌های مختلف سازمان، کارمندان بخش بازاریابی با ۷۸ درصد بیش از بقیه در شبکه اجتماعی حضور دارند و پس از آن کارمندان بخش IT با ۶۴ درصد، کارمندان بخش فروش با ۶۳ درصد، کارمندان مربوط به خدمات مشتری با ۶۲ درصد، کارمندان بخش عملیاتی با ۴۶ درصد و کارمندان چرخه توزیع کالا با ۳۶ درصد قرار می‌گیرند.
۲۸- بیش از ۴۰ درصد سازمان‌ها موفقیت خود نزد مشتریان را مدیون حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند.
×× آمارهای موبایلی
۲۹- ۵۰ درصد کلیک‌ها روی تبلیغات شبکه‌های اجتماعی در دستگاه‌های موبایلی به‌صورت تصادفی انجام می‌شود.
۳۰- تصاویر ویدیویی موبایلی بیشترین مطلبی هستند که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند.
۳۱- ۳۵ درصد سازمان‌ها قصد دارند بودجه خود برای تبلیغات در نسخه موبایلی شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهند.
۳۲- فیس‌بوک ۱۳ درصد از درآمدهای تبلیغات موبایلی در سال ۲۰۱۴ را به خود اختصاص داده است.
۳۳- ۲/۴ میلیارد نفر از دستگاه موبایلی خود برای ورود به شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
××‌ آمارهای فیس‌بوکی
۳۴- ۷۹ درصد ورود به شبکه‌های اجتماعی در طول روز مربوط به فیس‌بوک می‌شود، ۱۲ درصد مخصوص Google+ و ۴ درصد هم مربوط به توییتر می‌شود.
۳۵- مشترکان فیس‌بوک روزانه بیش از ۵/۲ میلیارد محتوای جدگانه روی این شبکه اجتماعی منتشر می‌کنند.
۳۶- ۷۰ درصد مراکز بازاریابی از روی فیس‌بوک مشتریان مورد نظر خود را پیدا می‌کنند.
۳۷- ۲۰ درصد از تمام صفحات اینترنتی که در طول روز مشاهده می‌شود، مربوط به فیس‌بوک است.
۳۸- محتوای منتشر شده روی فیس‌بوک کمتر از ۲۵۰ حرف ۶۰ درصد بیشتر مخاطبان را جذب می‌کند.
۳۹- اگر تعداد حروف مطلبی را که روی فیس‌بوک می‌نویسید به کمتر از ۸۰ حرف برسانید، بیشترین لایک را می‌گیرید.
۴۰- تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ابزار کاربردی مربوط به فیس‌بوک ساخته شده است.
۴۱- سه‌چهارم مشترکان فیس‌بوک معادل ۷۵۰ میلیون نفر از طریق دستگاه موبایلی وارد این شبکه اجتماعی می‌شوند.
۴۲- حدود ۲۰۰ میلیون نفر از مشترکان فیس‌بوک فقط گوشی هوشمند دارند.
۴۳- ۲۳ درصد مشترکان این شبکه اجتماعی روزانه بیش از پنج بار به صفحه شخصی خود سر می‌زنند.
۴۴- بیش از ۲/۱ میلیارد نفر از مردم جهان در فیس‌بوک حضور دارند.
۴۵- روزی ۳۵۰ هزار عکس روی فیس‌بوک منتشر می‌شود.
××‌ آمارهای توییتری
۴۶- ۳۴ درصد مراکز بازاریابی موفقیت خود را مدیون توییتر هستند.
۴۷- برای آنکه کلیک بیشتری روی توییت شما شود، متن خود را با کمتر از ۱۰۰ حرف تنظیم کنید و آن را بین ساعت ۱ تا ۴ عصر به‌اشتراک بگذارید.
۴۸- توییتر ۳۲ درصد ترافیک در شبکه‌های اجتماعی را از آن خود کرده است.
۴۹- ۱۸ درصد بزرگسالان آمریکایی در توییتر عضو هستند که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۰ دو برابر شده است.
۵۰- ۸۱ درصد مشترکان توییتر همان روز که از طرف دوست خود پیغام دریافت می‌کنند، به آن پاسخ می‌دهند.
۵۱- روزانه بیش از ۴۰۰ میلیون توییت منتشر می‌شود.
۵۲- ۵۰ درصد از شرکت‌های فناوری بزرگ جهان در توییتر صفحه اختصاصی دارند.
۵۳- برای توییت‌هایی که یک لینک اینترنتی هم شامل می‌شوند تنظیم متن با ۱۲۰ حرف بهترین حالت است.
۵۴- توییت‌هایی که هشتگ(#) دارند ۲۱ درصد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.
۵۵- حدود ۲۰ میلیون حساب کاربری در توییتر جعلی است.
۵۶- از هر حساب کاربری به‌طور معمول ۲۰۸ توییت منتشر می‌شود.
۵۷- توییتر محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای افراد ۵۵ تا ۶۴ سال محسوب می‌شود.
×× آمارهای Google+
۵۸- بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در Google+ عضو هستند و یک‌چهارم آنها کاربر فعال هستند.
۵۹- بیش از ۶۷ درصد مشترکان این شبکه اجتماعی مرد هستند.
۶۰- ۸۰ درصد مشترکان Google+ دست‌کم هفته‌ای یک بار به حساب کاربری خود سر می‌زنند و ۶۰ درصد آنها کاربر فعال هستند.
۶۱- کلید +۱ در طور هر روز بیش از پنج میلیون بار زده می‌شود.
۶۲- تصاویر متحرک مبتنی بر پسوند GIF بیشترین محبوبیت را دارند و پست‌ها معمولا چنین عکس‌هایی را شامل می‌شوند.
××‌ آمارهای LinkedIn
۶۳- این شبکه اجتماعی حدود ۳۰۰ میلیون عضو فعال دارد.
۶۴- تاکنون بیش از ۵/۱ میلیون گروه کاری فعال در LinkedIn راه‌اندازی شده است.
۶۵- ۲۷ درصد مشترکان LinkedIn از طریق دستگاه موبایلی وارد این پلتفرم می‌شوند.
۶۶- ۵۰ درصد مشترکان LinkedIn مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارند.
۶۷- بیش از سه میلیون صفحه اختصاصی در LinkedIn مربوط به شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌شود.
۶۸- مطالب منتشر شده در این شبکه اجتماعی بیش از یک میلیارد بار مورد تایید قرار گرفته‌اند.
××‌ آمارهای اینستاگرام
۶۹- هم‌اکنون حدود ۱۵۰ میلیون نفر از مردم جهان در این شبکه اجتماعی عضو هستند.
۷۰- تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد عکس در اینستاگرام به‌اشتراک گذاشته شده است.
۷۱- به‌طور میانگین هر مشترک اینستاگرام ۴۵ عکس به‌اشتراک می‌گذارد.
۷۲- در اینستاگرام هر ثانیه ۱۰۰۰ کامنت گذاشته می‌شود.
۷۳- در ۲۴ ساعت نخست راه‌اندازی اینستاگرام بیش از پنج میلیون تصویر ویدیویی روی آن منتشر شد.
۷۴- در هر روز بیش از پنج میلیون عکس روی این شبکه اجتماعی به‌اشتراک گذاشته می‌شود.
××‌ آمارهای یوتیوب
۷۵- هر دقیقه بیش از ۷۰۰ لینک ویدیویی یوتیوب در توییتر به‌اشتراک گذاشته می‌شود.
۷۶- روزانه بیش از ۵۰۰ سال تصویر ویدیویی یوتیوب در فیس‌بوک تماشا می‌شود.
۷۷- هر دقیقه معادل ۱۰۰ ساعت تصویر ویدیویی جدید در یوتیوب منتشر می‌شود.
۷۸- ۹۹ درصد کاربران آنلاین آمریکا از یوتیوب استفاده می‌کنند که این رقم در سال ۲۰۱۲ حدود ۹۳ درصد بود.
×× آمارهای Pinterest
۷۹- ۹۰ درصد کاربران آنلاین آمریکایی به‌خصوص فروشندگان و صاحبان مشاغل در این شبکه اجتماعی حضور دارند.
۸۰- ۸۳.۸ درصد از برندهای لوکس یک صفحه اختصاصی در Pinterest دارند.
۸۱- ۶۹ درصد تمام برندهای جهان در Pinterest حضور دارند که این رقم در پایان سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۰ درصد بود.
۸۲- یک‌چهارم زنان و پنج درصد مردان آمریکایی در این شبکه اجتماعی حضور دارند.
این‌ها آمار و ارقام جالبی به‌نظر می‌رسند که مرور آنها میزان فعالیت مردم در دنیای مجازی را بازگو می‌کند. اما اگر اندکی دقیق‌تر به این مساله نگاه کنیم درخواهیم یافت که شبکه اجتماعی این روزها به رکن اصلی زندگی مردم تبدیل شده است و با دقت کافی می‌تواند به نفع کاربران جهانی مورد استفاده قرار گیرد و مزایای فراوانی را برای آنها به همراه بیاورد.

به اشتراک بگذارید:

یک دیدگاه