تاثیر بیگ دیتا بر SEO

شرکت ها و سازمان های زیادی در زمینه ی داده های کلان در سرتاسر دنیا مشغول فعالیت هستند، اما گوگل را می توان تا حد زیادی اصلی ترین آنها دانست، بنابراین به راحتی می توان انتظار داشت نفوذ زیادی روی موضوع جستجو روی اینترنت داشته باشد.

محتوا با نرخی تصاعدی در حال تبدیل شدن به داده است

محتوا به معنای عام خود چیزی به جز اطلاعات منتشر شده نیست. اما گوگل با ظهور خود به عنوان یک بازیگر قدر در زمینه ی داده های کلان، شروع کرد به اینکه محتوا را به عنوان موجودیتی قابل اندازه گیری در نظر بگیرد.

موتورهای جستجو با تبدیل محتوا به داده، به راحتی می توانند آن را تحلیل کنند و پاسخ های بهتر و مرتبط تری به جستجو کنندگان ارائه دهند.

در نتیجه نتایج جستجو روز به روز ساختار یافته تر می شوند. تحلیل اطلاعات معنایی گوگل را به ارائه ی نتایج منحصر به فردی مثل نتایج محلی مجهز کرده است که ارزش بیشتری برای جستجو کنندگان فراهم می کنند.

حتما بخوانید"سریال ‘House of Cards’ و بیگ دیتا"

به گفته ی یکی از مدیران SEO Inc «ما به عنوان بازاریابان جستجو و متخصصین بهینه سازی برای موتور های جستجو، باید خودمان را با شیب تند یادگیری گوگل هماهنگ کنیم. با در نظر گرفتن محتوا به عنوان داده و خلق ابزارهای تحلیلی مختلف، از جمله هوش مصنوعی برای فهم و یاد گرفتن از محتوا، داده های کلان گوگل به عنوان بهترین آزمون برای ارائه ی نتایج مرتبط از لحاظ معنایی عمل کند».

دانش عمیق ارائه شده توسط بیگ دیتا پیرامون سئو

از آنجایی که گوگل و دیگر موتور های جستجو عمیقاً به دنبال بخش بندی محتوا و تبدیل آن به داده های قابل اندازه گیری هستند، به دست آوردن اطلاعات درباره ی انواع داده ای که کاربران به دنبالشان می گردند از هر زمان دیگری برای بازاریابان ساده تر شده است.

به لطف داده های کلان، متخصصین سئو می توانند راحت تر از هر زمان دیگری کلمات کلیدی را دنبال و تحلیل کنند، بهینه سازی را روی صفحه انجام دهند، و به بک لینک و دیگر حوزه های مهم بهینه سازی مثل سئوی محلی، بهینه سازی برای موبایل، همخوانی با چارچوب های کیفی، سئوی جهانی، بازگشت سرمایه گذاری سئو و بازاریابی محتوایی بپردازند.

دقت روزافزون تحلیل های شخصی سازی شده

هدف نهایی هر بازاریاب آنلاین یا متخصص سئو نرخ تبدیل بیشتر (بازدیدکننده به خریدار) است. به همین دلیل است که پیدا کردن نسبت های میان عناصر بالا و دیگر تجزیه و تحلیل ها مثل ترافیک، نرخ تبدیل، و بازدید صفحات تا این حد برای کسب و کار شما و رقبایتان ارزش دارد.

متخصصین سئو با استفاده از کنسول جستجوی گوگل، ابزار های بینگ وب مستر و دیگر سامانه های تحلیلی می توانند ببینند محتوای اینترنتی شان کجای شبکه ی بزرگ داده های محتوایی قرار دارد و جرح و تعدیل هایشان را بر اساس عملکرد منحصر به فرد خودشان انجام دهند.

استفاده از این ابزار های تحلیلی، دنبال کردن کلیک های کاربران، مدت زمانی که در هر صفحه صرف می کنند، نرخ تبدیل، بک لینک ها، و دیگر عوامل مهم و تأثیرگذاری که بیگ دیتای جستجو را تشکیل می دهند را از هر زمان دیگری ساده تر کرده اند.

حتما بخوانید "۸ راهکار بیگ دیتا برای کسب و کارهای کوچک"

داده های شبکه های اجتماعی، در آستانه ی تبدیل شدن به عاملی اساسی در جستجو

شبکه های اجتماعی یکی دیگر از گنجینه های مهم دانش بیگ دیتا محسوب می شوند. فیسبوک بیش از یک میلیارد کاربر دارد، توئیتر ۵۰۰ میلیون، و میلیون ها وبلاگ عمومی دیگر نیز وجود دارند که به دنبال شبکه سازی روی این پلتفرم ها هستند.

گوگل به عنوان شرکت بیگ دیتایی که سالانه بیش از ۲۰ پتابایت داده را پردازش می کند، نمی تواند این اطلاعات را نادیده بگیرد و در رأس بازی جستجو باقی بماند.

در نتیجه سیگنال هایی که از جانب شبکه های اجتماعی منتشر می شوند روز به روز به عنصر مهم تری برای جستجو بدل می شوند.

منبع :

inc

به اشتراک بگذارید:

یک دیدگاه