اینفوگرافیک اصول اخلاقی بیگ دیتا و حریم خصوصی شما

بیگ دیتا شما را قادر میسازد تا همه چیز را کنترل و بررسی کنید. اما دانستن همه چیز مستلزم تعهد و عمل به محافظت از مشتری میباشد. چنین تعهدی بدین معنی است که سازمان شما میبایست هر راه ممکنی را برای محافظت داده های حساس مشتری انجام دهد و دقیقا مشخص کند که چه بلایی بر سر داده های آنها می آورد. اصول اخلاقی بیگ دیتا همچنین به این مربوط است که هر چیزی را که میتوانید بفهمید را نیازی نیست بفهمید یا افراد درون سازمان میبایست به اطلاعات حساس مشتری تنها بدید اطلاعات قابل پردازش نگاه کنند و هیچ گونه سو استفاده ای نکنند.

در هلند مشخص شد که مدارک حساس الکترونیکی سلامتی میتوانند توسط هر کسی در بیمارستان رویت و دیده شوند. این نقض حفظ حریم خصوصی را باید با اصول اخلاقی درست در درون سازمان جلوگیری کرد.

اما دسترسی به اطلاعات تنها چیز مهمی نیست که از اصول اخلاقی بیگ دیتا انتظار میرود. موضوع این است که مشخص شده است که حریم خصوصی ما بعد از افشاگری های اسنودن در تابستان ۲۰۱۳ دیگر رعایت نمیشوند و به طور ناگهانی، این موضوع به صورت علنی افشا شد که دولت اساسا به طور نامحدود به همه ی اطلاعات شما دسترسی دارد.

اما تنها دولت به اطلاعات شما دسترسی ندارد. بسیاری از سازمان های بزرگ که هر روزه با آنها تعامل دارید به اختمال زیاد بیشتر از آنکه شما درباره خودتان بدانید درباره شما میدانند. گوگل، توییتر، فیسبوک، لینکداین چیزهای زیادی درباره شما میدانند و این تنها به خاطر این است که شما این اطلاعات را به آنها میدهید. هرچند فیسبوک اخیرا سیاست حریم خصوصی خود را ویرایش و منتشر کرده است که ساده تر میباشد اما این بدین معنا  نیست که آنها کمتر از شما اطلاعات جمع میکند! در مقابل آنها میخواهند اطلاعات بیشتری را درباره شما جمع کنند.

برخلاف چند سال گذشته تعداد بسیار زیادی از مردم درک کرده اند که ارائه خدماتی همچون گوگل و فیسبوک یا توییتر رایگان نیستند و با اطلاعات ما درآمدزایی میکنند. ما چه احساسی در این باره داریم؟ ما چه احساسی درباره حریم خصوصی و امنیت داریم؟ Umbel این پرسش های مهم را بررسی کرده و بتوسط یک اینفوگرافیک، اطلاعات آن را به ما نشان داده است.

Big-Data-Ethics-How-Does-It-Affect-Your-Privacy
اینفوگرافیک اصول اخلاقی بیگ دیتا و حریم خصوصی شما
به اشتراک بگذارید:

یک دیدگاه