استفاده از نرم افزارهای تحلیل محتوای فیلم در تبلیغات

در سالهای اخیر شرکت های بزرگ فناوری همانند گوگل و فیسبوک، روی توسعه نرم افزارهایی سرمایه گذاری کرده اند که بتوانند محتوای فیلم ها و تصاویر را به صورت خودکار و هوشمند تشخیص دهند. حالا ابزاری به نام  Clarifai به این تکنولوژی دست پیدا کرده است.

این نرم افزار به گفته سازندگانش می تواند ۱۰۰۰۰ اشیا داخل ویدئو را تشخیص دهد از این طریق به محتوای آن ویدئو نیز آگاهی پیدا کند. در دمویی که از این نرم افزار منتشر شده است این ابزار تصویری از کوهستان را آنالیز کرده است. در تصاویر زیر نشان داده شده است که این ابزار در تایم لاینی گراف های آنالیز خود از تصویر را کشیده و به اشیای درون این تصویر پی برده است. اشیایی همانند کوهستان و…

clarifaix519

به گفته سازندگان این ابزار،  Clarifai فیلم ها را سریعتر از مشاهده انسان آنالیز کرده و به محتوای آنان پی می برد.

سازندگان این نرم افزار معتقدند از  Clarifai می توان در نوعی جدیدی از آگهی های تبلیغی استفاده کرد، به این ترتیب که با تشخیص محتوای فیلم، این نرم افزار تبلیغ را در بهترین لحظه فیلم نشان دهد. مثلا اگر شخصیت اصلی در قسمتی از فیلم در حال نوشیدن قهوه باشد، این نرم افزار تبلیغ قهوه را در آن لحظه پخش می کند.

به اشتراک بگذارید:

یک دیدگاه