استفاده از از بیگ دیتا در شرکت پست DHL

1

شرکت پستی DHL مدیریت ارسال بخش عظیمی از محصولات بر عهده دارند که در نتیجه آن حجم عظیمی از داده ها از قبیل اطلاعات خاص در مورد میلیون ها نفر که از سراسر جهان(شامل:  مقصد، اندازه، وزن و محتوای اطلاعات) را روزانه ثبت می کنند.  به همین دلیل این شرکت از بیگ دیتا برای تحویل کالا در سه حوزه استفاده می کند.

  • هدف اول در زمینه بهره برداری زمان واقعی تحویل بسته می باشد که با درنظر گرفتن وضعیت ترافیک و در دسترس بودن گیرنده این امر انجام می شود.
  • توانایی پیش بینی تاخیر در زنجیره تامین با تحت پوشش قرار دادن سرویس ها و ارسال و دریافت به موقع شرایط سرویس اعزام شده به مقصد
  • شرکت با کمک بیگ دیتا مدل های جدیدی از کسب و کار را طراحی می کند. به عنوان مثال تجزیه و تحلیل ارتباط بین شرایط آب و هوایی، شیوع آنفولانزا و خرید آنلاین توسط مشتریان مورد بررسی قرار می گیرد. نتیجه نشان میدهد آب و هوای بد و نامناسب منجر به افزایش در حجم خرید آنلاین مشتریان می شود. که در این شرایط باعث ارسال حجم بالایی از بسته ها می شود.

شرکت DHL  برای پیاده سازی “داده بزرگ در حمل و نقل” با بهره گیری از یک استخر اطلاعات جامع برای تشخیص زود هنگام خطرات بالقوه در زنجیره تامین، و مدیریت ریسک ارسال بسته ها  ابزاری با نام “Resilience360” را راه اندازی کرده است.

2

همچنین این شرکت ابزار بازاریابی جغرافیایی  با نام DHL Geovista را برای شرکت های کوچک و متوسط فراهم کرده که قادر است یک پیش بینی از آمار فروش از شرکت های کوچک و بزرگ را با تجزیه و تحلیل دقیق و ارزیابی داده های جغرافیایی ارائه دهد.

منبع :

DHL

به اشتراک بگذارید:

یک دیدگاه